Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determinants influencing consumer behaviour in beer market, using the theory of consumption values

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F18%3A43916233" target="_blank" >RIV/60461373:22340/18:43916233 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60461373:22810/18:43916233

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determinants influencing consumer behaviour in beer market, using the theory of consumption values

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article uses the theory of consumption values to identify the factors affecting decision-making about drinking or not drinking beer on the Czech market of young consumers. According to CVVM (Vinopal, 2009) the share of youngest man, aged 18 -30 years who drink beer declines continously from 92% in 2004 to 84% in 2009, and at the same time shows this age group lower consumption of beer than is the average in those who drink beer. The question is, what kind of motives can lead to such behavior. A project was developed that sought explanations using the &quot;Theory of Market Choice Behavior&quot;. The research, that was carried out on a set of a total of 265 respondents, led to the identification of factors of consumer values, that express the perceived motives influencing the decision about drinking and not drinking beer.

  • Název v anglickém jazyce

    Determinants influencing consumer behaviour in beer market, using the theory of consumption values

  • Popis výsledku anglicky

    The article uses the theory of consumption values to identify the factors affecting decision-making about drinking or not drinking beer on the Czech market of young consumers. According to CVVM (Vinopal, 2009) the share of youngest man, aged 18 -30 years who drink beer declines continously from 92% in 2004 to 84% in 2009, and at the same time shows this age group lower consumption of beer than is the average in those who drink beer. The question is, what kind of motives can lead to such behavior. A project was developed that sought explanations using the &quot;Theory of Market Choice Behavior&quot;. The research, that was carried out on a set of a total of 265 respondents, led to the identification of factors of consumer values, that express the perceived motives influencing the decision about drinking and not drinking beer.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS of the 27th International Scientific Conference Agrarian Perspectives XXVII. Food Safety – Food Security

  • ISBN

    978-80-213-2890-7

  • ISSN

    1213-7960

  • e-ISSN

    2464-4781

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    58-64

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU)

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    19. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000512313800008