Determinants influencing consumer behaviour in beer market, using the theory of consumption values
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F18%3A43916233" target="_blank" >RIV/60461373:22340/18:43916233 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60461373:22810/18:43916233
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Determinants influencing consumer behaviour in beer market, using the theory of consumption values
Popis výsledku v původním jazyce
The article uses the theory of consumption values to identify the factors affecting decision-making about drinking or not drinking beer on the Czech market of young consumers. According to CVVM (Vinopal, 2009) the share of youngest man, aged 18 -30 years who drink beer declines continously from 92% in 2004 to 84% in 2009, and at the same time shows this age group lower consumption of beer than is the average in those who drink beer. The question is, what kind of motives can lead to such behavior. A project was developed that sought explanations using the "Theory of Market Choice Behavior". The research, that was carried out on a set of a total of 265 respondents, led to the identification of factors of consumer values, that express the perceived motives influencing the decision about drinking and not drinking beer.
Název v anglickém jazyce
Determinants influencing consumer behaviour in beer market, using the theory of consumption values
Popis výsledku anglicky
The article uses the theory of consumption values to identify the factors affecting decision-making about drinking or not drinking beer on the Czech market of young consumers. According to CVVM (Vinopal, 2009) the share of youngest man, aged 18 -30 years who drink beer declines continously from 92% in 2004 to 84% in 2009, and at the same time shows this age group lower consumption of beer than is the average in those who drink beer. The question is, what kind of motives can lead to such behavior. A project was developed that sought explanations using the "Theory of Market Choice Behavior". The research, that was carried out on a set of a total of 265 respondents, led to the identification of factors of consumer values, that express the perceived motives influencing the decision about drinking and not drinking beer.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS of the 27th International Scientific Conference Agrarian Perspectives XXVII. Food Safety – Food Security
ISBN
978-80-213-2890-7
ISSN
1213-7960
e-ISSN
2464-4781
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
58-64
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU)
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
19. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000512313800008