Do gender and personality traits (BFI-10) influence attitude towards genetic research?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F16%3A43902297" target="_blank" >RIV/60461373:22810/16:43902297 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2016-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2016-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Do gender and personality traits (BFI-10) influence attitude towards genetic research?
Popis výsledku v původním jazyce
There is a continuing trend of making genetic research commercially available. It is not only 23andme that offers various types of genetic tests anymore. People do not need to rely on doctor's opinion, they can purchase genetic testing kits and test themselves. Unfortunately, not all available tests are reliable; as the case of Theranos showed recently. The paper aims to investigate if there is any impact of gender and of personality traits on attitude towards genetic research. Big Five Inventory is used to measure personality traits.
Název v anglickém jazyce
Do gender and personality traits (BFI-10) influence attitude towards genetic research?
Popis výsledku anglicky
There is a continuing trend of making genetic research commercially available. It is not only 23andme that offers various types of genetic tests anymore. People do not need to rely on doctor's opinion, they can purchase genetic testing kits and test themselves. Unfortunately, not all available tests are reliable; as the case of Theranos showed recently. The paper aims to investigate if there is any impact of gender and of personality traits on attitude towards genetic research. Big Five Inventory is used to measure personality traits.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Knowledge for Market Use 2016 : Our Interconnected and Divided World
ISBN
978-80-87533-14-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
502-508
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
8. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000389757500071