Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimization of e-commerce distribution centre location

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F21%3A43922731" target="_blank" >RIV/60461373:22810/21:43922731 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/A510-2021-14_Kostikov%20et%20al.pdf" target="_blank" >https://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/A510-2021-14_Kostikov%20et%20al.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimization of e-commerce distribution centre location

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since the COVID-19 pandemic hit last year, countries locked their borders, and international shipping deteriorates drastically. Simultaneously, social distancing increased the need for immediate online consumption and fast home delivery. In the non-digital world, products still need to be shipped to their destination using trucks, trains, airplanes, and ships. Simultaneously, requirements for volumes of goods, transport costs, external limiting factors, etc. must be precisely defined.The article aims to find the optimal location selection solution based on the created mathematical model of the Modified Steiner-Weber Problem with restrictive conditions. The model allows for the central warehouse&apos;s optimal location and minimizes distribution costs from the central warehouse to sub-warehouses/branches located in individual EU countries. The mathematical model has been applied to a case study of a selected e-commerce dealing, which has established branches in capital cities but does not have an established central warehouse.   Our proposed model results show that the best location for a central location and storage center concerning the e-commerce environment, including minimum annual transport costs, is near Bristol in United Kingston.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of e-commerce distribution centre location

  • Popis výsledku anglicky

    Since the COVID-19 pandemic hit last year, countries locked their borders, and international shipping deteriorates drastically. Simultaneously, social distancing increased the need for immediate online consumption and fast home delivery. In the non-digital world, products still need to be shipped to their destination using trucks, trains, airplanes, and ships. Simultaneously, requirements for volumes of goods, transport costs, external limiting factors, etc. must be precisely defined.The article aims to find the optimal location selection solution based on the created mathematical model of the Modified Steiner-Weber Problem with restrictive conditions. The model allows for the central warehouse&apos;s optimal location and minimizes distribution costs from the central warehouse to sub-warehouses/branches located in individual EU countries. The mathematical model has been applied to a case study of a selected e-commerce dealing, which has established branches in capital cities but does not have an established central warehouse.   Our proposed model results show that the best location for a central location and storage center concerning the e-commerce environment, including minimum annual transport costs, is near Bristol in United Kingston.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Marketing and Management of Innovations

  • ISSN

    2227-6718

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    UA - Ukrajina

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    166-178

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus