Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Československá města v sítích letecké dopravy meziválečného období

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F21%3A43923078" target="_blank" >RIV/60461373:22810/21:43923078 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mua.cas.cz/cs/stred-casopis-pro-mezioborova-studia-stredni-evropy-19-a-20-stoleti" target="_blank" >https://www.mua.cas.cz/cs/stred-casopis-pro-mezioborova-studia-stredni-evropy-19-a-20-stoleti</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Československá města v sítích letecké dopravy meziválečného období

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ve dvacátých letech dvacátého století začal pozvolný rozkvět dopravního letectví. Nejprve na jednomotorových letounech s několika kily pošty, o dvacet let později byly v provozu letouny s dobrým komfortem cestování na stovky, i tisíce kilometrů daleko. Obecným problémem bylo umístění letiště daleko od města, což výrazně zpomalovalo přepravu do centra. Z tohoto důvodu se objevily návrhy na umístění letišť budovy centrech měst, např. Masarykovo nádraží v Praze. Tento koncept se z mnoha, především bezpečnostních důvodů neujal a umožnil na ve státech západního světa, tak i v Československu vznik sítě dopravních letišť velkých měst pro vnitrostátní i mezinárodní dopravu. Poloha letišť vůči městu, jejich rozvržení a vybavení, obsazenost pravidelnými dopravními linkami tvoří sítě, jejichž analýza a definování jednotlivých zákonitostí patří k nosným pilířům tohoto příspěvku.

  • Název v anglickém jazyce

    Czechoslovak Cities in the Air Transport Networks of the Interwar Period

  • Popis výsledku anglicky

    Civil aviation began to flourish in the 1920s. The first, single-engine airplanes carried several kilos of mail, and twenty years later, comfortable airplanes were in operation that travelled hundreds, even thousands of kilometres. Locating an airport far from a city was a general problem, as this significantly slowed down transport to the city centre. Hence, proposals to place airports on buildings in the city centre, e.g., Masaryk Railway Station in Prague, were put forward. For many reasons, especially for security reasons, this concept was not developed, enabling the creation of a civil airport network in large cities, intended for domestic and international transport among the countries of the Western world, as well as in Czechoslovakia. The position of airports in relation to a city, their layout and equipment, occupancy by regular transport airlines, all these form networks, whose analysis and the definition of individual rules are the mainstays of this paper.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Střed

  • ISSN

    1803-9243

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    33-63

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus