Detection of copies using mathematical processing of images II: Story of a painting on canvas of a boy petting a bird
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461446%3A52810%2F12%3A%230000115" target="_blank" >RIV/60461446:52810/12:#0000115 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60461446:52810/12:#0000121
Výsledek na webu
<a href="http://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=GeneralSearch&qid=14&SID=N1gk8cONdAjFkBL9hE3&page=1&doc=2" target="_blank" >http://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=GeneralSearch&qid=14&SID=N1gk8cONdAjFkBL9hE3&page=1&doc=2</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Detection of copies using mathematical processing of images II: Story of a painting on canvas of a boy petting a bird
Popis výsledku v původním jazyce
Material investigation of a painting by an unknown author has identified its Italian provenience. The origin of the work of art can be definitely dated back before the end of the 17th century. The inscription Mons? d´Apré was found on the back side of the painting - a possible signature by the painter Franz Werner von Tamm. Our detailed search has lead to identification of a model of this picture - original painting by the Danish painter Bernhard Keilhau (1624 Helsinborg - 1687 Rome) and also to findingof another similar copy in Poland. Thanks to a new method of mathematical image data processing, we have been able to determine that both the Czech and the Polish paintings are loose copies of the artwork identified above, however without any mutual relation between them. They were created by different painters and probably at different times.
Název v anglickém jazyce
Detection of copies using mathematical processing of images II: Story of a painting on canvas of a boy petting a bird
Popis výsledku anglicky
Material investigation of a painting by an unknown author has identified its Italian provenience. The origin of the work of art can be definitely dated back before the end of the 17th century. The inscription Mons? d´Apré was found on the back side of the painting - a possible signature by the painter Franz Werner von Tamm. Our detailed search has lead to identification of a model of this picture - original painting by the Danish painter Bernhard Keilhau (1624 Helsinborg - 1687 Rome) and also to findingof another similar copy in Poland. Thanks to a new method of mathematical image data processing, we have been able to determine that both the Czech and the Polish paintings are loose copies of the artwork identified above, however without any mutual relation between them. They were created by different painters and probably at different times.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP103%2F12%2F2211" target="_blank" >GAP103/12/2211: Zpracování multimodálních obrazových dat založené na matematických modelech optických vlastností barviv a jejich použití pro studium uměleckých děl</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Acta Artis Academica 2012:Knowledge and Experience in the Fine Art
ISBN
978-80-87108-33-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
163-169
Název nakladatele
Akademie výtvarných umění v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
21. 11. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000313137700009