Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jiří Kolář a Fluxus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461446%3A52810%2F14%3A%230000186" target="_blank" >RIV/60461446:52810/14:#0000186 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jiří Kolář a Fluxus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tomáš Pospiszyl v článku ?Jiří Kolář a Fluxus? reaguje na text Pavlíny Morganové z minulého čísla Sešitu a doplňuje jej na základě archivního výzkumu o řadu informací týkajících se kontaktů mezi československými a západními umělci v šedesátých letech minulého století. Text vychází z příspěvku autora na konferenci ?Hranice experimentu. Experiment ve výtvarném umění, architektuře, literatuře, filmu, ekonomii a politice 60. let 20. století?, konané 19. února 2014 na půdě Vysoké školy uměleckoprůmyslové. Příspěvek i studie vznikly v rámci autorova rozsáhlejšího výzkumu.

  • Název v anglickém jazyce

    Jiří Kolář and Fluxus

  • Popis výsledku anglicky

    This essay follows on from Pavlína Morganová?s article ?The Meaning of the Word Is Its Use: Jiří Kolář ? Yoko Ono?, published in the last issue of this journal, as well as following on from other articles concerned with the relationship between Czechoslovak artists and members of the international neo-avantgarde associated with the Fluxus group. Based on new archival research, the essay traces and details the direct contacts between the Fluxus founder George Maciunas and Czech artists and critics in thesecond half of the 1960s. It compares the differences in the attitudes of Jiří Kolář and Milan Knížák towards the international art scene. Whereas Kolář was cautious in his treatment of invitations for collaboration from abroad and did not leave the field of experimental literature, Knížák ? though critical of some aspects of the Fluxus movement ? easily identified with the general goals of the global neo-avantgarde and took active part in it.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny

  • ISSN

    1802-8918

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    16

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    7-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus