Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Instalace a instalace. Stanislav Kolíbal v kontextu umění 60. let

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461446%3A52810%2F14%3A%230000190" target="_blank" >RIV/60461446:52810/14:#0000190 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Instalace a instalace. Stanislav Kolíbal v kontextu umění 60. let

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V 60. a 70. letech 20. století se instalační experimenty s formátem výstavy, které mezi válkami prováděla avantgardní hnutí od sovětských konstruktivistů po pozdní newyorské surrealisty, přetavily v závazné konvence, a instalace se emancipovala jako novéumělecké médium. Tato situace se odrazila i v Československu: v průběhu 60. let 20. století se u nás začal postupně proměňovat přístup k formátu výstavy výtvarného umění. Výstava už není souborem jednotlivých uměleckých děl, ale ve větší míře se začínápromýšlet jako specifické médium: je uměleckým gestem a zároveň smysluplným celkem. S tím se pojí i nový zájem o možnosti instalování výstav. Zmíněné desetiletí je také dobou, v níž se rozšiřuje prostorová instalace (nebo ?prostředí?) jako nový uměleckýdruh. Tyto dvě polohy, které v češtině spojuje slovo ?instalace?, se potkávají v tvorbě Stanislava Kolíbala (*1925).

  • Název v anglickém jazyce

    Installation and Installations: Stanislav Kolíbal In the Context of Art of the Sixties

  • Popis výsledku anglicky

    The installation experiments with the exhibition format conducted in the interwar period by avant-garde movements, from the Soviet Constructivists to the late New York Surrealists, congealed in the 1960s and 70s into fixed conventions and installation was emancipated as a new artistic medium. This situation was reflected also in Czechoslovakia: in the course of the 1960s the approach to the format of the fine art exhibition began gradually to transform. The exhibition no longer consisted of a collectionof individual works of art, but began to a greater extent to be conceived as a specific medium. It was an artistic gesture and a meaningful whole simultaneously. Also related to this was a new interest in the possibilities of installation of exhibitions. The decade in question was also a period in which spatial (or ?environmental?) installation spread as a new type of art. These two positions, which are linked by the word ?installation?, meet in the work of Stanislav Kolíbal (*1925).

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Lapidárium

  • ISBN

    978-80-86863-78-8

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    34-57

  • Počet stran knihy

    176

  • Název nakladatele

    Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly