Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Peter Bürger, Teorie avantgardy. Stárnutí moderny. Stati o výtvarném umění

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461446%3A52810%2F15%3A%230000228" target="_blank" >RIV/60461446:52810/15:#0000228 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Peter Bürger, Teorie avantgardy. Stárnutí moderny. Stati o výtvarném umění

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pátý svazek Edice VVP AVU, připravený editorem Václavem Magidem. Teorie avantgardy (1974) Petera Bürgera je jedním z nejvýznamnějším příspěvků k reflexi rozporuplných tendencí působících v rámci moderního umění. Bürger charakterizuje avantgardní hnutí první poloviny dvacátého století jako útok na instituci umění, vedený cílem sloučit umění v životní praxí. Tato avantgardní intence se podle Bürgera projevuje zejména v podobě produkce tzv. ?neorganických? uměleckých děl. Bürger konstatuje, že avantgardy ve svých záměrech ztroskotaly, přesto jim ale přisuzuje roli zásadního zlomu ve vývoji moderního umění. Historický význam avantgardy tkví podle Bürgera v tom, že umožnila rozpoznat rozhodující vliv normativního rámce instituce umění na společenský účinekuměleckých děl. Převládající funkce, kterou tato instituce plní v buržoazní společnosti, je dána principem autonomie: tím, že se umění vyděluje z životní praxe, staví se sice do opozice ke společnosti, ale současně se vzdává možnosti na n

  • Název v anglickém jazyce

    Peter Bürger, Theory of the Avant-Garde. The Aging of Modernism

  • Popis výsledku anglicky

    The fifth volume of the AVU Research Centre series by Václav Magid (ed). Peter Bürger?s Theory of the Avant-Garde (1974) is an essential contribution to the reflexion of the contradictory tendencies at work within modern art. Bürger characterizes the avant-garde movements of the first half of the twentieth century as an attack on the institution of art, guided by the aim to merge art and life praxis. According to Bürger, this avant-garde intention manifests itself primarily in the form of the productionof ?inorganic? artworks. Bürger maintains that avant-gardes have failed in their aspirations, yet nonetheless grants them the role of a fundamental break in the development of modern art. In Bürger?s view, the avant-gardes? historical importance residesin the fact that they have made recognizable the normative frame of art as an institution and its decisive influence on the social import of artworks. The overarching function of art as an institution in bourgeois society is determined b

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-87108-59-8

  • Počet stran knihy

    345

  • Název nakladatele

    Akademie výtvarných umění v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy