Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Game Art x Game Studies – Between Ethics and Aesthetics Conference Session

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461446%3A_____%2F24%3AN0000033" target="_blank" >RIV/60461446:_____/24:N0000033 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://gameartstudies.avu.cz" target="_blank" >https://gameartstudies.avu.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Game Art x Game Studies – Between Ethics and Aesthetics Conference Session

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The one-day conference is focused on critical perspectives on game studies and game art, bridging the fields of academic and artistic research. The program consisting of a keynote and a set of 10-minute presentations will investigate the intersection of game studies and critical game art practice. The conference will be held in English without a Czech translation. This session seeks to cultivate discourse and collaboration between game studies and critical game art practice. The thematic emphasis, 'Between Ethics and Aesthetics: Gameplay as an Aesthetic Practice,' invites both artistic and academic inquiry into critical topics such as enacting freedom in popular games, the aesthetic experience within player neoliberal subjectivity, player agency, phenomenological perspectives, and the relations between aesthetics and subjectivity.

  • Název v anglickém jazyce

    Game Art x Game Studies – Between Ethics and Aesthetics Conference Session

  • Popis výsledku anglicky

    The one-day conference is focused on critical perspectives on game studies and game art, bridging the fields of academic and artistic research. The program consisting of a keynote and a set of 10-minute presentations will investigate the intersection of game studies and critical game art practice. The conference will be held in English without a Czech translation. This session seeks to cultivate discourse and collaboration between game studies and critical game art practice. The thematic emphasis, 'Between Ethics and Aesthetics: Gameplay as an Aesthetic Practice,' invites both artistic and academic inquiry into critical topics such as enacting freedom in popular games, the aesthetic experience within player neoliberal subjectivity, player agency, phenomenological perspectives, and the relations between aesthetics and subjectivity.

Klasifikace

  • Druh

    M - Uspořádání konference

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Praha

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    10

  • Počet zahraničních účastníků

    4

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    EUR - Evropská akce