Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

UTILIZATION OF OPERATIONAL PARAMETERS MONITORING TO ECONOMICAL AND SAFETY DRIVE OF VEHICLES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60489626%3A_____%2F21%3AN0000004" target="_blank" >RIV/60489626:_____/21:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mmscience.eu/journal/issues/march-2022/articles/utilization-of-operational-parameters-monitoring-to-economical-and-safety-drive-of-vehicles" target="_blank" >https://www.mmscience.eu/journal/issues/march-2022/articles/utilization-of-operational-parameters-monitoring-to-economical-and-safety-drive-of-vehicles</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17973/MMSJ.2022_03_2021190" target="_blank" >10.17973/MMSJ.2022_03_2021190</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    UTILIZATION OF OPERATIONAL PARAMETERS MONITORING TO ECONOMICAL AND SAFETY DRIVE OF VEHICLES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on the issue of measuring the amount of fuel in the tank of truck, construction and agriculture machine. The gradual expansion of of the share of the biocomponent in diesel fuel results in greater measurement errors via the capacitive probe in the fuel tank. The proposed solution, which uses three electrodes leads to increased accuracy in measuring of the amount of fuel in the tank. According to standard EN 590, the measurement error of the new capacitive probe is only 1.5% when using diesel. The highest measurement error 4% is achieved when using neat rapeseed oil methyl ester. The previous solution of the capacitive probe when using diesel fuel according to EN 590 achieved a measurement error of 2.5%, but it increased significantly with the proportion of rapeseed oil methyl ester up to 70% when using neat rapeseed oil methyl ester. The new capacitive probe concept with two positive electrodes and higher accuracy can be used to evaluate driving style towards economical and environmentally friendly driving. It is also possible to focus on safe driving style of drivers using other operating parameters. The aim of the paper is to compare the capacitive probe with one and two positive electrodes and demonstrate their use in evaluating the driving style of drivers.

  • Název v anglickém jazyce

    UTILIZATION OF OPERATIONAL PARAMETERS MONITORING TO ECONOMICAL AND SAFETY DRIVE OF VEHICLES

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on the issue of measuring the amount of fuel in the tank of truck, construction and agriculture machine. The gradual expansion of of the share of the biocomponent in diesel fuel results in greater measurement errors via the capacitive probe in the fuel tank. The proposed solution, which uses three electrodes leads to increased accuracy in measuring of the amount of fuel in the tank. According to standard EN 590, the measurement error of the new capacitive probe is only 1.5% when using diesel. The highest measurement error 4% is achieved when using neat rapeseed oil methyl ester. The previous solution of the capacitive probe when using diesel fuel according to EN 590 achieved a measurement error of 2.5%, but it increased significantly with the proportion of rapeseed oil methyl ester up to 70% when using neat rapeseed oil methyl ester. The new capacitive probe concept with two positive electrodes and higher accuracy can be used to evaluate driving style towards economical and environmentally friendly driving. It is also possible to focus on safe driving style of drivers using other operating parameters. The aim of the paper is to compare the capacitive probe with one and two positive electrodes and demonstrate their use in evaluating the driving style of drivers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV40214" target="_blank" >FV40214: Snižování energetické náročnosti dopravy inovováním telematického systému a zavedením hodnocení stylu jízdy řidičů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MM SCIENCE JOURNAL

  • ISSN

    1803-1269

  • e-ISSN

    1805-0476

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    March

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    5582 – 5588

  • Kód UT WoS článku

    000767288700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85126547240