Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Technologická linka na likvidaci pneumatik s ukončenou žiivotností ozonovou metodou PERPETIS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61058394%3A_____%2F19%3AN0000001" target="_blank" >RIV/61058394:_____/19:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ekaz-praha.cz/" target="_blank" >http://www.ekaz-praha.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Technologická linka na likvidaci pneumatik s ukončenou žiivotností ozonovou metodou PERPETIS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Provádění VaV při výstavbě funkčního prototypu linky na likvidaci pneumatik s ukončenou životností ozonovou metodou dle užitného vzoru č.20795/č.sp.PUV 2010-22375. Realizace výroby prototypu včetně jeho atestace a schválení do zkušebního provozu. Ověření předpokladů projektu provedením provozní zkoušky s dosažením úspěšným rozkladem pneumatiky. Výsledkem je pneumatika rozložená na čistou pryžovou drť, oddělenou od ocelového kordu a ostaních vláken.

  • Název v anglickém jazyce

    Technological line for disposal of end-of-life tires by the ozone method PERPETIS

  • Popis výsledku anglicky

    Implementation of R&D in the construction of a functional prototype line for disposal of end-of-life tires by the ozone method according to utility model no. 20795 / no. Realization prototype production, including its certification and approval for trial operation. Verification of project assumptions by performing an operational test to achieve successful tire breakdown. The result is a tire broken down into pure rubber pulp, separated from the steel cord and other fibers.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EG15_018%2F0004756" target="_blank" >EG15_018/0004756: Experimentální vývoj ve společnosti EKAZ Praha a.s.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    PERPETIS 01

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Osoba k jednání: Ing. Jaroslav Zámyslický, telefon 737202221, email ekazpraha@email.cz Technologická linka PERPETIS je určena pro likvidaci (rozklad) automobilových pneumatik, určených pro osobní vozy. Postupným posuvem pneumatiky v lince pomocí hmoždění speciálně navrženými válci a ve specifické ozonové atmosféře dochází k postupnému úplnému oddělování pryže od zbytku skladby pneumatiky. Současná odzkoušená a ověřená doba průchodu automobilové pneumatiky o velikosti 15-17" technologickou linkou je přibližně 15-20 minut dle velikosti pneumatiky, tedy množství za hodinu je cca 20 až 25ks pneumatik, do výsledného stavu s úplným oddělením pryže od zbytků konstrukce pneumatiky (ocelový kord a textilie).

  • Ekonomické parametry

    Ekonomické zhodnocení stávajícího prototypu je nevýhodné vzhledem k poruchové a výkonově nedostatečné sestavě generátoru ozonu a destruktoru, která nedokáže zajistit potřebné množství koncentrace ozonu při potřebném průtoku a jeho následné destrukci, nutné k zajištění bezpečnosti provozu. S ohledem na tuto skutečnost je nutno pneumatiku udržet v lince mnohem delší dobu aby bylo dosaženo úplného rozkladu, než bylo plánováno pro uvažovanou ekonomickou rentabilitu. Důležitým faktorem pro ekonomickou výhodnost je zajištění dodávky kapalného kyslíku z velkokapacitního zásobníku. Stávající zajištění kyslíku pomocí tlakových lahví je ekonomicky nevýhodné, možné pouze pro zkušební provoz.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    61058394

  • Název vlastníka

    EKAZ Praha a.s.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem

    http://www.ekaz-praha.cz/