Přechody ve vzdělávání a účast na trhu práce v ČR a v zemích OECD (rozvoj lidského kapitálu ve vzdělávání)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384020%3A_____%2F09%3A%230000020" target="_blank" >RIV/61384020:_____/09:#0000020 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přechody ve vzdělávání a účast na trhu práce v ČR a v zemích OECD (rozvoj lidského kapitálu ve vzdělávání)
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá přechody ve vzdělávání a účastí na trhu práce v České republice a v zemích OECD. Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj (OECD) vydává každoročně ročenku z oblasti vzdělávání Education at Glance. V této ročence jsou sledovány indikátory, které umožňují porovnávat členské země v jednotlivých oblastech vzdělání a vzdělávání a přispívat tak k pochopení významu provázanosti vzdělanosti a konkurenceschopnosti a úspěšnosti daných zemích v mezinárodním srovnání. Příspěvek se soustředí na popis vybraných indikátorů OECD, a to na indikátory zaměřené na to, kolik studentů ukončí sekundární vzdělávání a vstoupí do terciárního vzdělávání, kolik studentů ukončí terciární vzdělávání, jak dosažené vzdělání ovlivňuje úspěšnost na trhu práce. Zveřejněné výsledky uvádějí údaje za Českou republiku ve srovnání s průměrem zemí OECD a průměrem zemí EU 19 (tedy zemí, které jsou členy jak OECD tak Evropské unie).
Název v anglickém jazyce
Transitions in education and participation in the labour market in the Czech Republic and OECD countries
Popis výsledku anglicky
Organisation for economic co-operation and development (OECD) has been publishing the year-book of education Education at a Glance (EaG) annually. In this year-book tracks indicators which enable to compare the Member countries in each of the areas of education and training. This article will focus on the description of the selected indicators from year-book of OECD ? how many students finish secondary education and entry into tertiary education, which are entry rates to tertiary education and graduation rates in tertiary education and how does participation in education affect participation in the labour market. This article describes the results of the Czech Republic and compares them with the average of OECD countries and average the EU 19 (i.e. countries which are members of both the OECD and the European Union).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2D06026" target="_blank" >2D06026: Reprodukce lidského kapitálu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Reprodukce lidského kapitálu (vzájemné vazby a souvislosti)
ISBN
978-80-245-1577-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
Vysoká škola ekonomická v Praze. Nakladatelství Oeconomica
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha, VŠE
Datum konání akce
14. 12. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—