Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přechody ve vzdělávání a účast na trhu práce v ČR a v zemích OECD (rozvoj lidského kapitálu ve vzdělávání)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384020%3A_____%2F09%3A%230000020" target="_blank" >RIV/61384020:_____/09:#0000020 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přechody ve vzdělávání a účast na trhu práce v ČR a v zemích OECD (rozvoj lidského kapitálu ve vzdělávání)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá přechody ve vzdělávání a účastí na trhu práce v České republice a v zemích OECD. Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj (OECD) vydává každoročně ročenku z oblasti vzdělávání Education at Glance. V této ročence jsou sledovány indikátory, které umožňují porovnávat členské země v jednotlivých oblastech vzdělání a vzdělávání a přispívat tak k pochopení významu provázanosti vzdělanosti a konkurenceschopnosti a úspěšnosti daných zemích v mezinárodním srovnání. Příspěvek se soustředí na popis vybraných indikátorů OECD, a to na indikátory zaměřené na to, kolik studentů ukončí sekundární vzdělávání a vstoupí do terciárního vzdělávání, kolik studentů ukončí terciární vzdělávání, jak dosažené vzdělání ovlivňuje úspěšnost na trhu práce. Zveřejněné výsledky uvádějí údaje za Českou republiku ve srovnání s průměrem zemí OECD a průměrem zemí EU 19 (tedy zemí, které jsou členy jak OECD tak Evropské unie).

  • Název v anglickém jazyce

    Transitions in education and participation in the labour market in the Czech Republic and OECD countries

  • Popis výsledku anglicky

    Organisation for economic co-operation and development (OECD) has been publishing the year-book of education Education at a Glance (EaG) annually. In this year-book tracks indicators which enable to compare the Member countries in each of the areas of education and training. This article will focus on the description of the selected indicators from year-book of OECD ? how many students finish secondary education and entry into tertiary education, which are entry rates to tertiary education and graduation rates in tertiary education and how does participation in education affect participation in the labour market. This article describes the results of the Czech Republic and compares them with the average of OECD countries and average the EU 19 (i.e. countries which are members of both the OECD and the European Union).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/2D06026" target="_blank" >2D06026: Reprodukce lidského kapitálu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Reprodukce lidského kapitálu (vzájemné vazby a souvislosti)

  • ISBN

    978-80-245-1577-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Vysoká škola ekonomická v Praze. Nakladatelství Oeconomica

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha, VŠE

  • Datum konání akce

    14. 12. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku