Poloprovoz: Carsharing Uniqway
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384399%3A31120%2F19%3A00053694" target="_blank" >RIV/61384399:31120/19:00053694 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41110/19:N0000059 RIV/68407700:21220/19:00331121 RIV/68407700:21260/19:00331121
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Poloprovoz: Carsharing Uniqway
Popis výsledku v původním jazyce
Poloprovoz komplexního systému pro sdílení vozidel pro studenty a zaměstnance univerzit zaměřený na poskytování dat pro výzkum v oblasti mobility a dopravy. Cílem celého projektu je vytvoření platformy komplexního intermodálního systému dopravy tak, aby pomohl v praxi ověřovat teoretické výsledky v oblasti MaaS (Mobility-as-a-Service) a MoD (Mobility-on-Demand) a následně tak poskytovat relevantní vstupy pro organizaci dopravy v regionech, a to nejen pro Českou republiku. Současně systém slouží jako základní technologie pro výzkumné projekty realizované spolupracujícími partnery. Celý systém je vyvíjen a realizován jako studentský projekt ve spolupráci ČVUT v Praze, VŠE v Praze a ČZU v Praze. Poloprovoz staví na výsledcích ověřené technologie z podzimu 2018. V rámci projektu byl ověřen komplexní podnikatelský plán včetně marketingového plánu a ekonomický model poskytování služby přičemž byly implementovány oproti předpokladům změny, které plynou s navýšení povědomí o službě sdílení vozidel mezi obyvatelstvem. V rámci poloprovozu byl implementován komplexní model manažerského řízení celého systému založeného na komunitním charakteru výsledné služby. V rámci poloprovozu byl počet vozidel v projektu navýšen z původních šesti na celkem 23 vozidel. Byly identifikovány nové oblasti k výzkumu i pro využití v rámci studentských závěrečných a semestrálních prací (identifikace míry opotřebení, detekce dopravní nehody, detekce poškození apod.). Poloprovoz projektu přímo navazuje na předchozí ověření prvotní technologie z října 2018 a trval do konce října 2019, kdy byl sestaven plán dalšího technologického rozvoje pro definici nových technických funkcí a rozšiřování služby.
Název v anglickém jazyce
Pilot operation: Carsharing Uniqway
Popis výsledku anglicky
Pilot operation of complex car sharing system for students and university staff focused on providing data for mobility and transport research. The goal of the whole pilot / project is to create a platform of a fully intermodal transport system to support the verification of theoretical results in the field of MaaS (Mobility-as-a-Service) and MoD (Mobility-on-Demand) and subsequently provide relevant inputs for regional transport management not only in the Czech Republic. At the same time, the system serves as the basic technology for research projects implemented by cooperating partners. The whole system is being developed and implemented as a students' project in cooperation of CTU in Prague, University of Economics in Prague and Czech University of Life Sciences in Prague. The pilot operation builds on the results of verified technology outcome finalized in autumn 2018. The project proved a concept of comprehensive business plan including a marketing plan and an economic model of demand-oriented service delivery. Based on the pilot, significant improvements were implemented. Several originally expected presumptions were adapted to the new knowledge gained during the pilot emerging from an increased public experience with car-sharing services. The pilot project executed a comprehensive management model of the entire system based on the community nature of the service. Within the pilot, the number of vehicles in the project was increased from the original six to current 23 vehicles. New areas of research have been identified as well as the topics for bachelor and master theses and seminar projects (identification of car parts wear rate, traffic accident detection, damage detection, etc.). The pilot is directly linked to the previous project outcome - verified technology delivered in October 2018 - and lasted until the end of October 2019 when a plan for further technological development was ready to define new technical functions and expand the UNIQWAY service.
Klasifikace
Druh
Z<sub>polop</sub> - Poloprovoz
CEP obor
—
OECD FORD obor
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Uniqway
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Projekt je spoluprací ČVUT, VŠE a ČZU. Licence je řešena v rámci smlouvy o spolupráci se Škoda Auto, a.s. (kontakt: ing. L. Vlček, ředitel VT) a Smart CityLab (kontakt: Mgr. J. Plachá, jednatelka).
Ekonomické parametry
Celková částka za realizaci projektu je dělena mezi tři podílející univerzity a v součtu přesahuje 5 mil. Kč.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
Praha