Spectral Characteristics of Czech Baroque Pipe Organs
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F01%3A00000004" target="_blank" >RIV/61384984:51110/01:00000004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Spectral Characteristics of Czech Baroque Pipe Organs
Popis výsledku v původním jazyce
The method for acoustic documentation of pipe organs was applied to a set of Czech Baroque organs. The documentation method includes recording steady state sounds of all organ stops and plena, room acoustic measurement and diagnostic methods. Diapason stops constitute the plenum of an instrument, whose sound is the most representative for each organ. Examples of spectral analyses of recordings of diapason and plenum steady-state sounds of twelve Baroque instruments are presented. The Factor Analysis method was used to construct of multidimensional spectral spaces representing plenum sound in C2 ? C5 octaves. The main differences in Baroque instruments are revealed in levels of the highest harmonics and of the first harmonic of the spectrum. Reconstructed instruments have stronger levels of higher harmonics arising from restored Mixtur stops.
Název v anglickém jazyce
Spectral Characteristics of Czech Baroque Pipe Organs
Popis výsledku anglicky
The method for acoustic documentation of pipe organs was applied to a set of Czech Baroque organs. The documentation method includes recording steady state sounds of all organ stops and plena, room acoustic measurement and diagnostic methods. Diapason stops constitute the plenum of an instrument, whose sound is the most representative for each organ. Examples of spectral analyses of recordings of diapason and plenum steady-state sounds of twelve Baroque instruments are presented. The Factor Analysis method was used to construct of multidimensional spectral spaces representing plenum sound in C2 ? C5 octaves. The main differences in Baroque instruments are revealed in levels of the highest harmonics and of the first harmonic of the spectrum. Reconstructed instruments have stronger levels of higher harmonics arising from restored Mixtur stops.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BI - Akustika a kmity
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of ISMA 2001
ISBN
88-900646-0-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
477-480
Název nakladatele
The Musical and Architectural Acoustics Laboratory FSSG-CNR, Venezia
Místo vydání
Perugia, Itálie
Místo konání akce
Perugia, Itálie
Datum konání akce
1. 1. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—