Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spectral Characteristics of Czech Baroque Pipe Organs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F01%3A00000004" target="_blank" >RIV/61384984:51110/01:00000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Spectral Characteristics of Czech Baroque Pipe Organs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The method for acoustic documentation of pipe organs was applied to a set of Czech Baroque organs. The documentation method includes recording steady state sounds of all organ stops and plena, room acoustic measurement and diagnostic methods. Diapason stops constitute the plenum of an instrument, whose sound is the most representative for each organ. Examples of spectral analyses of recordings of diapason and plenum steady-state sounds of twelve Baroque instruments are presented. The Factor Analysis method was used to construct of multidimensional spectral spaces representing plenum sound in C2 ? C5 octaves. The main differences in Baroque instruments are revealed in levels of the highest harmonics and of the first harmonic of the spectrum. Reconstructed instruments have stronger levels of higher harmonics arising from restored Mixtur stops.

  • Název v anglickém jazyce

    Spectral Characteristics of Czech Baroque Pipe Organs

  • Popis výsledku anglicky

    The method for acoustic documentation of pipe organs was applied to a set of Czech Baroque organs. The documentation method includes recording steady state sounds of all organ stops and plena, room acoustic measurement and diagnostic methods. Diapason stops constitute the plenum of an instrument, whose sound is the most representative for each organ. Examples of spectral analyses of recordings of diapason and plenum steady-state sounds of twelve Baroque instruments are presented. The Factor Analysis method was used to construct of multidimensional spectral spaces representing plenum sound in C2 ? C5 octaves. The main differences in Baroque instruments are revealed in levels of the highest harmonics and of the first harmonic of the spectrum. Reconstructed instruments have stronger levels of higher harmonics arising from restored Mixtur stops.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of ISMA 2001

  • ISBN

    88-900646-0-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    477-480

  • Název nakladatele

    The Musical and Architectural Acoustics Laboratory FSSG-CNR, Venezia

  • Místo vydání

    Perugia, Itálie

  • Místo konání akce

    Perugia, Itálie

  • Datum konání akce

    1. 1. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku