Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Short Overview of Methods od Sound Synthesis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F02%3A00000008" target="_blank" >RIV/61384984:51110/02:00000008 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Short Overview of Methods od Sound Synthesis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Many methods of sound synthesis were developed in the 20th century. Some of them have stayed in the phase of scientific experiment; others have been applied in practice and have won a stable position in the field of electroacoustic music. Synthesized sounds are also used in research in the areas of psychoacoustics, electroacoustics, etc. The methods of additive and subtractive synthesis, modulation synthesis, mathematical modelling and syntheses are considered to be the classical ones. In the followingpaper the comparison of those methods as to their technical aspects, synthesis algorithms, suitability for imitation of acoustical instruments or for searching new sound colours is given.

  • Název v anglickém jazyce

    Short Overview of Methods od Sound Synthesis

  • Popis výsledku anglicky

    Many methods of sound synthesis were developed in the 20th century. Some of them have stayed in the phase of scientific experiment; others have been applied in practice and have won a stable position in the field of electroacoustic music. Synthesized sounds are also used in research in the areas of psychoacoustics, electroacoustics, etc. The methods of additive and subtractive synthesis, modulation synthesis, mathematical modelling and syntheses are considered to be the classical ones. In the followingpaper the comparison of those methods as to their technical aspects, synthesis algorithms, suitability for imitation of acoustical instruments or for searching new sound colours is given.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 32nd International Acoustical Conference

  • ISBN

    80-228-1159-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    237-240

  • Název nakladatele

    Technical University in Zvolen

  • Místo vydání

    Zvolen, Slovensko

  • Místo konání akce

    Banská Štiavnica, Slovensko

  • Datum konání akce

    1. 1. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku