Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Subjective Evaluation of Organ Pipe Timbre in the Standard Listener Positions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F03%3A00000002" target="_blank" >RIV/61384984:51110/03:00000002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Subjective Evaluation of Organ Pipe Timbre in the Standard Listener Positions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the dependency of tone timbre sensation in the real room on the listener?s position relative to the individual organ pipes. Three standard listener positions are: 1) organmaker?s position inside the instrument, 2) position of the playing organist by the console, 3) position of the listener in the church or concert hall. The sound of single pipes (for different stops) was recorded in the positions mentioned above using artificial head. The recording was carried out for additional twohead turns. Afterwards the head was replaced by the pair of omnidirectional microphones and the recording was repeated. Selected recorded tones were subjectively compared by listening in headphones.

  • Název v anglickém jazyce

    Subjective Evaluation of Organ Pipe Timbre in the Standard Listener Positions

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the dependency of tone timbre sensation in the real room on the listener?s position relative to the individual organ pipes. Three standard listener positions are: 1) organmaker?s position inside the instrument, 2) position of the playing organist by the console, 3) position of the listener in the church or concert hall. The sound of single pipes (for different stops) was recorded in the positions mentioned above using artificial head. The recording was carried out for additional twohead turns. Afterwards the head was replaced by the pair of omnidirectional microphones and the recording was repeated. Selected recorded tones were subjectively compared by listening in headphones.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of SMAC 03

  • ISBN

    91-7283-558-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    333-336

  • Název nakladatele

    Roberto Bresin

  • Místo vydání

    Stockholm, Švédsko

  • Místo konání akce

    Stockholm, Švédsko

  • Datum konání akce

    1. 1. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku