Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Otevřená kompoziční tvorba. Neomezené možnosti inspirace za pomoci počítače.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F11%3A%230000176" target="_blank" >RIV/61384984:51110/11:#0000176 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Otevřená kompoziční tvorba. Neomezené možnosti inspirace za pomoci počítače.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorovu ideu bychom mohli vyjádřit následovně: dílo, která je v průběhu této práce označováno za otevřené a zejména pak ve spojení s postmodernismem, spojuje skladatelské řemeslo jiného druhu, a toto řemeslo do velké míry spočívá právě v přesahování samotného hudebního oboru. Autoři těchto skladeb nejsou jen skladatelé, ale zároveň také vynálezci (Christian Marclay, John Cage), programátoři a inženýři (Karlheinz Stockhausen). Publikace přináší informace o užívaných technologiích a posléze se soustřeďuje na tvorbu skladatelů mladé generace v kontextu ideje otevřené kompozice (Fabien Lévy, Michael Flade, Robert Blatt, Thomas Aldrich, apod.).

  • Název v anglickém jazyce

    Open Compositional Creation. Unlimited possibilities of inspiration with assistance of computer.

  • Popis výsledku anglicky

    In the present paper, the author shares his experience in the field of compositional creation, which integrates a whole range of stylistic and genre material, as well as essentially non-musical material. The topic of the so called open compositional creation is restricted by the use of the computer within the compositional process and/or at the performance of the piece. The author?s creative starting points and experience are supported by an outline of the historical and cultural context, a short characteristic of computer technologies and specific examples from the author?s own work as well as the work of other composers.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC544" target="_blank" >LC544: Výzkum funkcí techniky při vzniku a provozování múzického díla</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-904506-5-3

  • Počet stran knihy

    74

  • Název nakladatele

    Triga

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy