Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Akustické porovnání nahrávek sólového a sborového zpěvu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F11%3A%230000189" target="_blank" >RIV/61384984:51110/11:#0000189 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Akustické porovnání nahrávek sólového a sborového zpěvu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V prezentaci budou uvedeny výsledky porovnání akustické analýzy nahrávek sólového a sborového zpěvu u jedné zpěvačky. Sólový zpěv byl nahrán bez doprovodu, simulace sborového zpěvu byla provedena pomocí současného poslechu sborové nahrávky písně do sluchátek. Nahrány byly dvě písně Dvořák: Skromná, Mozart: Lacrimosa. Subjektivní popis kvality a barvy hlasu, objektivní akustická analýza pomocí programu RealVoiceLab (měření hlasového pole nahrávek a akustické parametrizace jednotlivých segmentů nahrávky).Percepční hodnocení: u Dvořákovy písně byly při sólovém zpěvu výraznější vlastnosti: hlasitost, nasazení, fokus (soustředění interpretace), barevnost, zvonivá barva (ring), napětí hlasu a vibrato (jak četnost provedení, tak extenze intonační a dynamická). Akustická měření ukazují u sólového provedení větší hodnoty parametrů: SPL ? větší hlasitost, parametry ER, SPR, Alfa ? větší zastoupení vyšších harmonických a jejich hladin těžiště spektra bylo vyšší u sólového zpěvu (světlejší hlas).

  • Název v anglickém jazyce

    Acoustic comparison of recordings of solo and choral singing

  • Popis výsledku anglicky

    The presentation compare the results of the acoustic analysis of recordings of solo and choral singing in one singer. Solo singing was recorded by simulation of unaccompanied choral singing, performed using contemporary choral recordings of songs listening to headphones. In the study there were recorded two songs Dvorak: Modest, Mozart: Lacrimosa. Subjective was described the voice quality, objective acoustic analysis using RealVoiceLab (measurement of voice range profile and acoustic parameterization of segments of the recordings). Perceptual rating: Dvorak's songs for solo singing at the major features: volume, exertion, focus (focus interpretation), timbre, ringing quality, effort and vibrato (as the frequency and intonation and dynamic extension).Acoustic measurements showed that solo performance had larger values ??of parameters: SPL - more volume, parameters ER, SPR, Alpha - the greater representation of higher harmonics and their levels, the gravity of the spectrum was higher f

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0531" target="_blank" >1M0531: Výzkumné centrum hudební akustiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů