Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Krize racionality pohledů na hudební řeč?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F11%3A%230000240" target="_blank" >RIV/61384984:51110/11:#0000240 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Krize racionality pohledů na hudební řeč?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V historii evropské hudební teorie až po dnešní dobu můžeme sledovat snahu prohloubit racionální, exaktní teoretické pojetí struktury hudebního jazyka. To platí především pokud jsou studovány takové složky a parametry, které takové pojetí dovolí (výšky).V současnosti hudební teorie naráží na meze exaktního kvantitativního uchopení, které mají původ v myšlenkách a představách racionalismu 18. století. Snaží se najít nové způsoby. Jedním z nich je mladá věda - teorie chaosu. Tato studie přináší některé návrhy metod aplikující některé názory z teorie chaosu na systém pracovních metod v hudebí teorii

  • Název v anglickém jazyce

    Crisis of the rationality of viewing the language of music?

  • Popis výsledku anglicky

    In the history of European musical theory up to the present, we can perceive an effort to deepen the rational, exact theoretic conception of the structure of musical language. This is especially so when such components and parameters are explored that enable such a conception (pitches and structures formed by them ? horizontally (melodies) or vertically (simultaneities). At present, music theory (similar to many other scientific fields) has met the limits of exact quantitative understanding that originated in the ideas and images of 18th century rationalism. It tries to find new ways. One of these possibilities seems to be the young mathematical (and in a larger sense, philosophical) field ? the theory of chaos. Its application has already provided much inspiration across numerous scientific branches. This study brings some suggestions on methods to apply some perspectives of the theory of chaos on the system of working methods in music theory.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Živá hudba

  • ISSN

    0514-7735

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2011

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    118-128

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus