Rezonance zpěvního hlasu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F12%3A%230000258" target="_blank" >RIV/61384984:51110/12:#0000258 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rezonance zpěvního hlasu
Popis výsledku v původním jazyce
Na základě psychoakustických testů je velmi obtížné posoudit kvalitu rezonance lidského hlasu jako celek. Subjektivní posouzení rezonance zpěvního hlasu závisí na dalších vlastnostech jako např. dynamika, patologie hlasu - dyšnost, zastření, chraplavost,tmavost atd., ale také na zvoleném hlasovém modu. Výsledek je také výrazně ovlivněn osobními preferencemi hodnotitele, a proto při posuzování rezonance hlasu v rámci psychoakustických testů je vhodné zahrnout širší skupinu hodnotitelů, kteří se zabývajírůznými typy zpěvního hlasu. Předpokládali jsme, že hlasový (pěvecký) pedagog, je po zacvičení na základě svých znalostí a zkušeností schopen přiřadit hlasovou ukázku k některému typu rezonance. Měl by být schopen odlišit poslechem konkrétní hlasové rejstříky a hlasové mody. Cílem našich poslechových testů pak bylo porovnat vzájemnou shodu při rozlišování hlasových rejstříků a modů mezi subjektivním názorem subjektu a hodnotitelem a mezi hodnotiteli navzájem. Pro účel prezentace jsme př
Název v anglickém jazyce
Resonance of singing voice
Popis výsledku anglicky
Based on psychoacoustic tests is very difficult to assess the quality of the resonance of the human voice as a whole. Subjective assessment resonance singing voice depends on other properties such as dynamics, pathology voice - breathable, blurring, rasp, darkness, etc., but also on the selected voice mode. The result is also strongly influenced by personal preferences of the evaluator, and therefore the assessment of voice resonance in psychoacoustic tests is appropriate to include a broader group of assessors who deal with different types of singing voice. We assumed that voice (singing) teacher, is after a workout based on their knowledge and experience necessary to assign a voice sample to some type of resonance. He should be able to distinguish between listening to voice specific registers and voice modes. The aim of our listening tests was to compare the mutual consistency in distinguishing voice registers and modes subjective opinion between the subject and the evaluator and the
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BI - Akustika a kmity
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0531" target="_blank" >1M0531: Výzkumné centrum hudební akustiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Novinky ve foniatrii 2012
ISBN
978-80-7262-940-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
53-55
Název nakladatele
Galén
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—