Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Počítač jako živý instrumentální part

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F13%3A%230000294" target="_blank" >RIV/61384984:51110/13:#0000294 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.opusmusicum.cz" target="_blank" >http://www.opusmusicum.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Počítač jako živý instrumentální part

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Role počítače jakožto partnera hudebníků a skladatelů při živé performance se za poslední dvě dekády zásadně proměnila. Z dominantního robota se stále více stává nenápadná, či dokonce neviditelná součást koncertního pódia, zpravidla připravená reagovat na přirozenou gestiku lidského těla, kterou vysílá hudebník. Doby, kdy se skladatelé a hudebníci přizpůsobovali dobovému počítačovému paradigmatu, jsou ty tam. Do popředí se momentálně dostává hledání strategií, které zkoušejí nechat počítač inteligentněreagovat na přirozené hudební gesto. Spectral shapes je název mého autorského work-in-progress, v němž hledám cesty, jak v reálném čase rozeznívat počítačové prostředí zcela v závislosti na hudebních parametrech konkrétní hudební performance. Počítač naslouchá zvuku hudebního nástroje, na který hraje živý hudebník a na základě komplexních hudebních strategií vytváří hudebníkovi jakéhosi virtuálního partnera na koncertním pódiu. Studie rozkrývá právě komplex hudebně technologických strate

  • Název v anglickém jazyce

    Computer as live instrumental voice

  • Popis výsledku anglicky

    A computer in musicians? hands more often becomes a virtual instrument on the background which is prepared to response to natural musical behavior of an interpret. In their relationship to computers, musicians and composers seek the place for traditionalnotions as musical gesture and virtuosity. This text first tries to find historical motivation for this shift within musical interaction with computers and later continues to outline the genesis of one of the actual author?s solution ? the open electro-acoustic composition Spectral Shapes. The text stresses the priority of compositional intentions over technology points which recently play rather a secondary role from the viewpoint of a composer.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Opus Musicum

  • ISSN

    0862-8505

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    6 - 16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus