Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pantomima v díle Bohuslava Martinů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F13%3A%230000323" target="_blank" >RIV/61384984:51110/13:#0000323 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pantomima v díle Bohuslava Martinů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Skladatel Bohuslav Martinů, měl jasnou představu svého díla Divadlo za bránou, které do značné míry stylově reagovalo na nejmodernější avantgardní tendence v hudbě a divadle, na druhé straně bylo pevně zakotveno v kulturním dědictví Evropy - Francie a rodných Čech. Právě z těchto kořenů vyrůstá syntetická forma inscenace, která po stránce dramaturgické čerpá z dědictví harlekýnské a deburauovské pantomimy, tradičních scénářů komedie dell´arte zpracovaných Moliérem a lidových zvyků a zábav Poličky svéhomládí. Z hlediska svého zpracování hudebního pak nese originální pečeť skladatelského mistrovství, jímž se ve 30. letech prosadil jako skladatel. V této práci se zabývám vznikem díla, jeho problematikou a přibližuji nové nastudování a realizaci Divadla za bránou v mé režii.

  • Název v anglickém jazyce

    Pantomime in the art of Bohuslav Martinů

  • Popis výsledku anglicky

    Composer Bohuslav Martinů had a clear conception of his work Theater Beyond the Gate, which to a great degree was a stylistic response to the most modern avant-garde tendencies in music and theater, while also being firmly anchored in the cultural heritage of Europe, specifically France and his native Bohemia. These roots give rise to a synthesis and staging which draws from the heritage of harlequin pantomime and the work of Deburau, traditional scenes of commedia dell?arte as treated by Moliére, and the folk customs and celebrations of Polička remembered from his youth. With respect to the music, it bears all the hallmarks of the compositional mastery which Martinů displayed in the 30s as a composer. In this work, I examine the creation and challenges of this opera, and also discuss the new staging and production of Theater Beyond the Gate under my direction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Živá hudba

  • ISSN

    0514-7735

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2013

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    94-113

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus