Konference československých tanečních umělců v Brně (1950): Taneční umění a ideologie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F15%3A%230000432" target="_blank" >RIV/61384984:51110/15:#0000432 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61384984:51110/15:N0000005
Výsledek na webu
<a href="http://www.namu.cz/item.php?item=317" target="_blank" >http://www.namu.cz/item.php?item=317</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Konference československých tanečních umělců v Brně (1950): Taneční umění a ideologie
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá První československou taneční konferencí, která se konala v Brně ve dnech 28. a 29. března 1950, na základě stenografického zápisu jejího průběhu. Vzhledem k velkému rozsahu stenografického záznamu se studie zaměřuje na nejvíce diskutovaná témata: aktuální dobový stav taneční scény; nedávno státem zřízený vzdělávací systém; soukromá taneční studia; kritické připomínky a poznámky tanečního kritika a teoretika Jana Reimosera. Přesvědčení a myšlenky účastníků konference ilustrují proces formování nových ideologických postojů k tanečnímu umění v Československu po roce 1948 a zároveň odhalují osobní postoje každého z nich, což poukazuje na dvojznačný vztah tanečních umělců k nově se formujícímu státnímu vzdělávacímu systému společně spožadavkem na odstranění soukromých tanečních studií, na střety představitelů moderního a klasického tance a prosazování jejich vyučovacích metod při výchově nových tanečníků, na sociální a existenční problémy představitelů taneční profe
Název v anglickém jazyce
The First Czechoslovak Dance Artists? Conference in Brno (1950): Dance Art and Ideology
Popis výsledku anglicky
This article deals with The First Czechoslovakian Dance Artists? Conference, which took place in Brno on 28th and 29th March 1950, based on the stenographic notation of its progress.Due to the large range of stenographic notation, it focuses on the mostdiscussed themes, such as; period dance scene condition; the recently established state-owned education system; private dance studios; critical comments on work of dance critic and theorist Jan Reimoser. Participants? convictions and thoughts illustratethe process of forming new ideological stances on the dance art sphere in Czechoslovakia after 1948; it reveals personal stances of each participant. It shows: ambiguous dance artists? relationship to the newly forming state-owned education system together with the requirement for shutting down private dance studios, clashes of modern and ballet dance representatives and the usage of their teaching methods while training new dancers, social and existential status issues, finding new ball
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Živá hudba, časopis pro studium hudby a tance
ISSN
0514-7735
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
106-125
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—