Proměnlivá podoba divadelního tance v moderní době: periférie versus centrum
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F16%3AN0000037" target="_blank" >RIV/61384984:51110/16:N0000037 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ziva-hudba.info" target="_blank" >http://www.ziva-hudba.info</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Proměnlivá podoba divadelního tance v moderní době: periférie versus centrum
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá různými podobami a funkcemi tance a divadelního tance, a to zejména v sociálním kontextu evropské kultury od počátku vzniku konceptu vztahu mezi centry a periférií, ve snaze odhalit podrobnější obraz jeho proměn a vývoje. Text se zaměřuje na témata související s hodnocením a chápáním divadelního tance v tehdejší společnosti a jeho místem v rámci veřejného divadla jako typické kulturní instituce své doby. To ukazuje na rostoucí rozpor mezi intelektuálním očekáváním a pojímáním divadelního tance a jeho skutečným, živým tvarem a choreografickým ztvárněním. Tento rozpor má mnoho společného s problémem, jak používat rozum v taneční kompozici. Zvláštní povaha divadelního tance vedla k určitému vývoji v podobě jeho existence v rámci divadla a ovlivnila tak vnímání společenského postavení tanečníků, choreografů a tanečního publika.
Název v anglickém jazyce
The Changing Shape of Theatrical Dance in Modern Times: Periphery versus Centre
Popis výsledku anglicky
This paper deals with various features of the existence of dance and theatrical dance, especially in the social context of European culture between the beginning of with the concepts of a center and a periphery in an attempt to uncover a more detailed picture of its changes and development. The paper concentrates on themes connected with an evaluation and understanding of theatrical dance in contemporary society and its place in the frame of public theater as a typical cultural institution of its time. It shows the growing discrepancy between the intellectual expectations and conceptualization of theatrical dance and its vivid shape and choreographic conception. This discrepancy has much in common with the problem of how to use reason in dance, of how reason can manifest itself in dance composition. The specific nature of theatrical dance led to certain developments in its theatrical existence and influenced the understanding of the social position of dancers, choreographers, and the dance public.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Živá hudba
ISSN
0514-7735
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
vychází 1 x ročně
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
100-120
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—