Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proměnlivá podoba divadelního tance v moderní době: periférie versus centrum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F16%3AN0000037" target="_blank" >RIV/61384984:51110/16:N0000037 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ziva-hudba.info" target="_blank" >http://www.ziva-hudba.info</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Proměnlivá podoba divadelního tance v moderní době: periférie versus centrum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá různými podobami a funkcemi tance a divadelního tance, a to zejména v sociálním kontextu evropské kultury od počátku vzniku konceptu vztahu mezi centry a periférií, ve snaze odhalit podrobnější obraz jeho proměn a vývoje. Text se zaměřuje na témata související s hodnocením a chápáním divadelního tance v tehdejší společnosti a jeho místem v rámci veřejného divadla jako typické kulturní instituce své doby. To ukazuje na rostoucí rozpor mezi intelektuálním očekáváním a pojímáním divadelního tance a jeho skutečným, živým tvarem a choreografickým ztvárněním. Tento rozpor má mnoho společného s problémem, jak používat rozum v taneční kompozici. Zvláštní povaha divadelního tance vedla k určitému vývoji v podobě jeho existence v rámci divadla a ovlivnila tak vnímání společenského postavení tanečníků, choreografů a tanečního publika.

  • Název v anglickém jazyce

    The Changing Shape of Theatrical Dance in Modern Times: Periphery versus Centre

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with various features of the existence of dance and theatrical dance, especially in the social context of European culture between the beginning of with the concepts of a center and a periphery in an attempt to uncover a more detailed picture of its changes and development. The paper concentrates on themes connected with an evaluation and understanding of theatrical dance in contemporary society and its place in the frame of public theater as a typical cultural institution of its time. It shows the growing discrepancy between the intellectual expectations and conceptualization of theatrical dance and its vivid shape and choreographic conception. This discrepancy has much in common with the problem of how to use reason in dance, of how reason can manifest itself in dance composition. The specific nature of theatrical dance led to certain developments in its theatrical existence and influenced the understanding of the social position of dancers, choreographers, and the dance public.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Živá hudba

  • ISSN

    0514-7735

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    vychází 1 x ročně

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    100-120

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus