V tichosti uvnitř hluku: instrumentální saturace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F16%3AN0000040" target="_blank" >RIV/61384984:51110/16:N0000040 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ziva-hudba.info" target="_blank" >http://www.ziva-hudba.info</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
V tichosti uvnitř hluku: instrumentální saturace
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek pojednává o relativně novém hudebním fenoménu - instrumentální saturaci. V úvodní části popisuji základní kompoziční princip, kterým se instrumentální saturace vyznačuje. Dále uvádím hlavní představitele tohoto hudebního směru a jejich předchůdce z hlediska práce s inharmonickým materiálem. Následně se zabývám dvěma smyčcovými kvartety dvou hlavních představitelů musique saturée a to z hlediska tří základních parametrů – čas, dynamika a gesto. Současně popisuji pojmy „absolutní saturace“ a „infra saturace“ jako dvě extrémní polohy kompozičního přístupu. V závěru oba smyčcové kvartety srovnávám a popisuji podobnosti a rozdíly v jednotlivých kompozičních přístupech z hlediska tří základních parametrů uvedených výše.
Název v anglickém jazyce
Silent within noise
Popis výsledku anglicky
This article deals with a new musical phenomenon – instrumental saturation. First I describe the essential compositional principle related with the instrumental saturation. Further I mention the main personalities of this musical movement and their predecessors as concerns the use of inharmonic material. In the next part I discuss two string quartets of the two composers focusing on three fundamental parameters – time, dynamic and gesture. Concurrently I describe the concepts “absolute saturation“ and “infra saturation“ as two extreme situations of compositional approach. In the end I compare both the string quartets and describe their similarities and differences in terms of the three fundamental parameters mentioned above.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Živá hudba
ISSN
0514-7735
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
vychází 1 x ročně
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
22-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—