Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

V tichosti uvnitř hluku: instrumentální saturace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F16%3AN0000040" target="_blank" >RIV/61384984:51110/16:N0000040 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ziva-hudba.info" target="_blank" >http://www.ziva-hudba.info</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    V tichosti uvnitř hluku: instrumentální saturace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek pojednává o relativně novém hudebním fenoménu - instrumentální saturaci. V úvodní části popisuji základní kompoziční princip, kterým se instrumentální saturace vyznačuje. Dále uvádím hlavní představitele tohoto hudebního směru a jejich předchůdce z hlediska práce s inharmonickým materiálem. Následně se zabývám dvěma smyčcovými kvartety dvou hlavních představitelů musique saturée a to z hlediska tří základních parametrů – čas, dynamika a gesto. Současně popisuji pojmy „absolutní saturace“ a „infra saturace“ jako dvě extrémní polohy kompozičního přístupu. V závěru oba smyčcové kvartety srovnávám a popisuji podobnosti a rozdíly v jednotlivých kompozičních přístupech z hlediska tří základních parametrů uvedených výše.

  • Název v anglickém jazyce

    Silent within noise

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with a new musical phenomenon – instrumental saturation. First I describe the essential compositional principle related with the instrumental saturation. Further I mention the main personalities of this musical movement and their predecessors as concerns the use of inharmonic material. In the next part I discuss two string quartets of the two composers focusing on three fundamental parameters – time, dynamic and gesture. Concurrently I describe the concepts “absolute saturation“ and “infra saturation“ as two extreme situations of compositional approach. In the end I compare both the string quartets and describe their similarities and differences in terms of the three fundamental parameters mentioned above.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Živá hudba

  • ISSN

    0514-7735

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    vychází 1 x ročně

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    22-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus