Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Karel Janeček – zrání teoretika

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F17%3AN0000028" target="_blank" >RIV/61384984:51110/17:N0000028 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Karel Janeček – zrání teoretika

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vývoj teoreticko kritického myšlení Karla Janečka lze rozčlenit do tří desetiletí, v nichž se postupně měnil jeho zájem o teoretickou činnost. Již od roku 1917, kdy natrvalo přesídlil do Prahy, se začal systematicky připravovat na dráhu hudebníka. V době studií ve dvacátých letech uvažoval o skladatelské dráze a teoretické studie pokládal jen za doplněk skladby. Ve třicátých letech v době plzeňského působení začal chápat teoretickou a kritickou činnost jako rovnocennou a vítanou součást ke skladatelské profesi a odtud také počal jeho systematický zájem o moderní harmonii. Ve třetím válečném období čtyřicátých let se jako profesor pražské konzervatoře věnoval teoretické činnosti systematicky. Ovlivněn pracemi Otakara Šína vytvořil svými odbornými monografiemi základy české moderní hudební teorie.

  • Název v anglickém jazyce

    Karel Janeček - maturing of the music theorist

  • Popis výsledku anglicky

    The development of theoretical and critical thinking of Karel Janeček can be divided in three decades in which this interest in theory gradually changed. Since 1917, when he permanently resided in Prague, he began to prepare himself for the career of a musician. In the time of his studies in the 1920s, he considered a composer career and took his stidies of theory as a complement to composition. In the 1930s, in the time of his engagement in Pilsen, he started to see his theoretical and critical activities as equal and welcomed part of his compositional profession and war decade of 1940s, as a professor at the Prague Conservatory, he dedicated his time to theory. Influenced by the work of Otakar Šín, he laid the foundations of Czech modern music theory with his specialized monographs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Opus Musicum 5/2017

  • ISSN

    0862-8505

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    14-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus