Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Být mim je in

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F19%3AN0000156" target="_blank" >RIV/61384984:51110/19:N0000156 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Být mim je in

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek vznikl jako součást studií, sloužící pro výzkum současného nonverbálního divadla v České republice. Pokusit se vytvořit stručný popis nonverbálního divadla a jeho vývoj v současnosti je téměř nemožné. Analýza vývoje moderního mimu a jeho směřování po roce 1989 by vydala na samostatnou publikaci. Výzkum je realizován na katedře nonverbálního divadla HAMU a kromě autora článku se na něm podílí profesionální umělci i teoretici oboru. Studie obsahuje hlavní tendence současného mimického divadla, zásadní umělce, divadelní soubory a hlavní události, které ovlivnily vývoj pantomimy, klaunérie a fyzického divadla u nás. Před rokem 1989 byl delší dobu převládajícím proudem pantomimy ten klasický z dílny Pantomimy Na Zábradlí a jeho hlavního aktéra Ladislava Fialky, který byl hlavním představitelem marceauovské pantomimy. O výrazné obohacení a rozšíření oboru se postarala druhá pantomimická vlna v čele s Borisem Hybnerem, Ctiborem Turbou a Bolkem Polívkou. Dalšími umělci, kteří zásadně ovlivnili vývoj pantomimy u nás byli mimové a divadelní soubory spjati s Branickým divadlem pantomimy. Studie se dále soustředí na období po roce 1989 až po současnost. Kromě výčtu důležitých umělců oboru je v článku uvedena hlavní charakteristika žánrů a stěžejní atributy současného nonverbálního divadla. Studie slouží jako základní souhrn aktuálních informací z oboru a bude východiskem pro podrobnější analýzu, která bude součástí výsledné výzkumné monografie. IN: Taneční zóna, 1/2019, s. 6-11., ISSN 1213-3450

  • Název v anglickém jazyce

    It’s in to be mime

  • Popis výsledku anglicky

    This article was created as part of a study, which makes part of an investigation of contemporary Nonverbal Theatre in the Czech Republic. It’s nearly impossible to make a brief summary of nonverbal theatre and its present development. The analysis of the development of modern mime and its tendencies after 1989 would provide enough material for a publication on its own. The research is taking place at the Department of Nonverbal Theatre at Musical Faculty of The Academy of Performing Arts HAMU in Prague and apart the author of the article other professional artists as well as theoreticians of this genre are participating in the research. The study contains the main events, which influenced the development of Mime, Clownery and Physical Theatre in Czech Republic. Before the year 1989 the dominant stream of Mime, the classical one form the Pantomime of Theatre Na Zábradlí and its main actor Ladislav Fialka who was the representant of the Marceau-style Mime. A significant enrichment brought the second wave of Mime headed by Boris Hybner, Ctibor Turba, and Bolek Polívka. Other artists, who significantly influenced the development of Mime were mimes and theatre companies connected with Branické divadlo ( Theatre of Braník ). The study focusses on the period after 1989 until the present day. Apart from the most important mime artist of that time, the article mentions the main characteristics and the most important attributes of contemporary Nonverbal Theatre. The study is a basic summary of recent information on this theatre type and will be a starting point for deeper analysis, which is going to be part of the final research monography. IN: Taneční zóna, 1/2019, s. 6-11., ISSN 1213-3450

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů