Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přístup autorů k vokální složce v rámci instrumentačního procesu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F21%3AN0000138" target="_blank" >RIV/61384984:51110/21:N0000138 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ziva-hudba.info/issue/2021-12/" target="_blank" >https://ziva-hudba.info/issue/2021-12/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přístup autorů k vokální složce v rámci instrumentačního procesu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá uplatněním lidského hlasu v rámci instrumentačního procesu. Vymezuje tři základní situace, v nichž se může hlas nacházet: Dominantní úloha vokální složky, Hlas jako rovnocenný partner k ostatním nástrojům a Barevná úloha vokálního partu. Zmiňuje též užití hlasu jako doprovodu k ostatním nástrojům. Funkčnost zmíněných principů demonstrují vybrané ukázky z tvorby Arnolda Schönberga a György Ligetiho. Příspěvek poukazuje na řadu faktorů, které lze v rámci tvorby zohlednit. Okrajově se dotýká souvislosti hlasového témbru a emoce.

  • Název v anglickém jazyce

    Authors’ Approach to the Vocal Component within the i instrumentation Process

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the use of the human voice within the instrumentation process. It defines three basic situations in which the voice can be found: The dominant role of the vocal part, The human voice as an equal partner to other instruments, and The human voice and its timbre function. The text also mentions the human voice as an accompaniment to other instruments. The function of these approaches is demonstrated by the chosen examples of Arnold Schönberg’s and György Ligeti’s compositions. This contribution points to many factors which could be taken into consideration during composing. It marginally focuses on the connection between the timbre and emotions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Živá hudba

  • ISSN

    0514-7735

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    4-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus