Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Naslouchání prostoru jako východisko tvoření

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F23%3AN0000065" target="_blank" >RIV/61384984:51110/23:N0000065 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.opusmusicum.cz/content/opus-musicum-62023" target="_blank" >https://www.opusmusicum.cz/content/opus-musicum-62023</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Naslouchání prostoru jako východisko tvoření

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedná se o mezioborový text v průsečíku teorie skladby, filozofie, psychologie vnímání, akustiky a vlastního uměleckého výzkumu. Navazuje na více než desetiletý výzkum vztahu zvuku a prostoru v hudební kompozici na katedře skladby HAMU v Praze. Klíčovým pojmem je naslouchání, jehož významy v různých jazycích a osobité pojetí v dílech několika autorů (P.Schaeffer, E. Husserl, R. Barthes, J. L. Nancy, R. M. Schafer a dálší) text srovnává v první části. V přístupu autora textu je naslouchání klíčem k uměleckému nazírání akustické reality skrze komplexní, subjektivní a nezaměnitelnou zvukově-prostorovou zkušenost. V druhé části je prozkoumáván vztah mezi nasloucháním a vlastní kompoziční tvorbou skrze kompoziční strategie, které z tohoto vztahu vyvěrají.

  • Název v anglickém jazyce

    Listening to Space as a Starting Point for Compositional Work

  • Popis výsledku anglicky

    An interdisciplinary text at the intersection of composition theory, philosophy, psychology of perception, acoustics and the author's own artistic research. It builds on more than a decade of research into the relationship between sound and space in musical composition at the Department of Composition at the Academy of Performing Arts in Prague. The key term is listening, the meanings of which in different languages and its specific conception in the works of several authors (P. Schaeffer, E. Husserl, R. Barthes, J. L. Nancy, R. M. Schafer and others) are compared in the first part of the text. In the approach of the author of the text, listening is the key to an artistic view of acoustic reality through a complex, subjective and unmistakable sound-space experience. The second part explores the relationship between listening and one's own compositional production through the compositional strategies that emerge from this relationship.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Opus musicum

  • ISSN

    0862-8505

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    23-43

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus