Estill voice training – použití v diagnostice a terapii funkčních poruch hlasu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F24%3AN0000035" target="_blank" >RIV/61384984:51110/24:N0000035 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.fonkongres.cz/file/SBORNIK_Fonkongres_2024.pdf?v=9518" target="_blank" >https://www.fonkongres.cz/file/SBORNIK_Fonkongres_2024.pdf?v=9518</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Estill voice training – použití v diagnostice a terapii funkčních poruch hlasu
Popis výsledku v původním jazyce
Přednáška, jejíž součástí byl i instruktážní kurz, byla zaměřena na Estill voice training (EVT). Jedná se o metodu, která je účinným vzdělávacím systémem pro rozvoj a ovládání odlišných hlasových kvalit používaných v současném komerčním zpěvu. EVT pracuje se samostatným nácvikem práce s hlasem na 13 úrovních různých nastavení hlasového systému (povinné figury), které pak spojuje do šesti hlasových kvalit. Cílem instruktážního kurzu byla ukázka práce s hlasem dle EVT a propojení využití jednotlivých cviků v hlasové terapii, zejména funkčních poruch hlasu. Nácvik prováděl hlasový terapeut a pedagog s prvním certifikátem EVT pro ČR, který povedl účastníky teorii a jejím propojením s praktickými cviky. Cviky byly dokumentovány prezentovanými měřeními vibro-akustickými metodami a laryngostroboskopií i vysokorychlostním snímáním kmitů hlasivek. Důraz byl kladen zejména na hrtanové figury a polohu hrtanu, které mají nejvýraznější efekt v nácviku ovládání hlasu s cílem ukázat možnosti využití v hlasové terapii. Účelem přednášky bylo seznámit odbornou veřejnost v oblasti střední Evropy s novými možnostmi a přístupy v práci s hlasem, které metoda EVT přináší. I když EVT vychází z klasického pěveckého vedení, Jo Estill a její následovníci ve svých pracích vytvořili systém práce s hlasem, který ovládá a podrobně pracuje s jednotlivými složkami hlasotvorby. Při výcviku využívá kromě představ a metafor zejména identifikaci práce s fyziologickými celky, objektivní metody vizualizace akustické kvality provedení hlasových cvičení a samozřejmě zpětnou poslechovou vazbu. Tím dává podstatně hlubší vhled do způsobu tvoření hlasu, umožňuje hlubší identifikaci problému a také jeho řešení než dosud běžné techniky rehabilitace funkčních poruch hlasu.
Název v anglickém jazyce
Estill voice training - use in diagnosis and therapy of functional voice disorders
Popis výsledku anglicky
The lecture, which included an instructional course, focused on Estill voice training (EVT), a method that is an effective training system for developing and mastering the distinct vocal qualities used in contemporary commercial singing. EVT works with self-practice voice work on 13 levels of different voice system settings (mandatory figures), which are then combined into six voice qualities. The aim of the instructional course was to demonstrate EVT voice work and to link the use of the different exercises in voice therapy, especially for functional voice disorders. The training was conducted by a voice therapist and educator with the first EVT certificate for the Czech Republic, who led the participants through the theory and its connection with practical exercises. The exercises were documented with presented measurements using vibro-acoustic methods and laryngostroboscopy as well as high-speed sensing of vocal cord oscillations. Emphasis was particularly placed on laryngeal figures and laryngeal positioning, which have the most significant effect in training voice control, in order to show the possibilities for use in voice therapy. The purpose of the lecture was to introduce the new possibilities and approaches in working with the voice that the EVT method brings to the professional public in Central Europe. Although EVT is based on classical vocal training, Jo Estill and her followers have developed a system of voice work in their work that controls and works in detail with the different components of voice production. In addition to imagery and metaphors, the training makes particular use of identification of work with physiological units, objective methods of visualizing the acoustic quality of the performance of vocal exercises, and, of course, listening feedback. This gives a much deeper insight into the way the voice is formed, allowing for a deeper identification of the problem and also its solution than the previously common techniques for the rehabilitation of functional voice disorders.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
30206 - Otorhinolaryngology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů