5x Ivan Vyskočil
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F16%3AN0000043" target="_blank" >RIV/61384984:51210/16:N0000043 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
5x Ivan Vyskočil
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha navazuje na předchozí publikaci 3x Ivan Vyskočil (2013) stejných autorů, kteří pokračují v mapování „života a díla“ tohoto českého autora, herce, psychologa, pedagoga a „otce české ne/divadelní alternativy“. Studie Přemysla Ruta Formát malé formy zasazuje Vyskočilovy divadelní aktivity (Reduta, Divadlo Na zábradlí a Nedivadlo) do kontextu hnutí tzv. divadel malých forem (československá šedesátá léta). Srovnává Vyskočila zejména s Jiřím Suchým a Václavem Havlem. Další Rutův text, Jiné povídky, identifikuje, analyzuje a interpretuje literární zdroje Vyskočilovy tvorby (Chesterton, Gogol, Thurber, Salinger, Bichsel, Anderson, Poe, Faulkner, Böll, Kafka, Beckett, Dürrenmatt Němec aj.). Michal Čunderle provedl malou stylistickou analýzu Vyskočilovy „divadelní prózy“ Malý Alenáš. Jeho druhá studie, Ne-herectví, podle zachovaných audio- a videonahrávek Nedivadla pojmenovává typ Vyskočilova herectví, hráčství a vypravěčství. A konečně Eva Slavíková se ve studii Vůle ke hře pokouší porozumět Vyskočilovu přístupu k učení, a to s ohledem na jeho originalitu (psychosomatická disciplína dialogické jednání s vnitřním paretnerem), ale i dobový a duchovní kontext.
Název v anglickém jazyce
Five Times Ivan Vyskočil
Popis výsledku anglicky
The book follows the previous publication of 3x Ivan Vyskočil (2013) by the same authors who keep on mapping „the life and work“ of this Czech author, actor, psychologist, pedagogue and „father of the Czech non-theatrical alternative“. The essay by Přemysl Rut The format of the small form puts Vyskočil’s theatrical activities (Reduta, Theatre on the Balustrade and Non-Theatre) in the context of the Small Form Movement (1960s in the former Czechoslovakia). In the essay, the author compares Vyskočil to Jiří Suchý and Václav Havel. Another text by Přemysl Rut, Other stories, identifies, analyses and interprets literary sources of Vyskočil’s creative work (Chesterton, Gogol, Thurber, Salinger, Bichsel, Anderson, Poe, Faulkner, Böll, Kafka, Beckett, Dürrenmatt, Němec etc.). Michal Čunderle conducted a little stylistic analysis of Vyskočil’s „theatrical prose“ Malý Alenáš. His second study, Non-Acting, uses preserved audio and video recordings of Non-Theatre and classifies Vyskočil’s type of acting, playing and storytelling. And, finally, Eva Slavíková in her Will to play tries to understand Vyskočil’s approach to teaching with taking into account his original approach (psychosomatic discipline of Dialogical Acting with the Inner Partner) as well as spiritual and intellectual context and context of the time.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-26733S" target="_blank" >GA13-26733S: Dramatická a pedagogická tvorba Ivana Vyskočila</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-88151-00-5
Počet stran knihy
217
Název nakladatele
Brkola, s.r.o.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—