Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Scenographer Antonín Heythum and his work in the US: the case of King Lear

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F18%3AN0000047" target="_blank" >RIV/61384984:51210/18:N0000047 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/138514/1_Theatralia_21-2018-2_6.pdf?sequence=1" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/138514/1_Theatralia_21-2018-2_6.pdf?sequence=1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/TY2018-2-4" target="_blank" >10.5817/TY2018-2-4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Scenographer Antonín Heythum and his work in the US: the case of King Lear

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on the stage designs of Antonín Heythum. Heythum's work during the interwar period is relatively well known and has been (somewhat incorrectly) aligned with Constructivist scenography. We, however, have only scarce information about his work in the US, where he lived after 1939. The article discusses Heythum's war and post-war life and work paying special attention to the production of King Lear, an extraordinary stage experiment directed by Erwin Piscator in New York. The article also examines Heythum's pedagogical activities in the United States.

  • Název v anglickém jazyce

    Scenographer Antonín Heythum and his work in the US: the case of King Lear

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the stage designs of Antonín Heythum. Heythum's work during the interwar period is relatively well known and has been (somewhat incorrectly) aligned with Constructivist scenography. We, however, have only scarce information about his work in the US, where he lived after 1939. The article discusses Heythum's war and post-war life and work paying special attention to the production of King Lear, an extraordinary stage experiment directed by Erwin Piscator in New York. The article also examines Heythum's pedagogical activities in the United States.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Theatralia

  • ISSN

    1803-845X

  • e-ISSN

    2336-4548

  • Svazek periodika

    21 / 2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2.

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    38-63

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85060927298