Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chaos and Method

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F18%3AN0000054" target="_blank" >RIV/61384984:51210/18:N0000054 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.damu.cz/en/event-calendar/155/" target="_blank" >https://www.damu.cz/en/event-calendar/155/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Chaos and Method

  • Popis výsledku v původním jazyce

    After the inspiring Teaching to Transgress symposium about teaching devised theatre, Prague Theatre Academy (DAMU) Department of Alternative and Puppet Theatre (KALD) hosted another gathering of pedagogues from the field. Contemporary performance field is eclectic. It includes many genres and many aesthetics. New dramaturgical system (system of unfolding) is created for almost each new show. Each artist has their own aesthetical, ethical and working methods. So, how do we teach these artists? ...if we want them to stay inspired, not replicating our own work, and not being obedient to the systems (school system, theatre system but also the political system). How do we teach them discipline without disciplining them? And what are the contemporary performance disciplines today anyway? Do we teach directing? Stage design? Acting? In the time of collaborative, devised work? This symposium was a gathering of pedagogues, artists and students where we share experiences about teaching the ‘unthinkable’: a place to sigh, collapse and think together.

  • Název v anglickém jazyce

    Chaos and Method

  • Popis výsledku anglicky

    After the inspiring Teaching to Transgress symposium about teaching devised theatre, Prague Theatre Academy (DAMU) Department of Alternative and Puppet Theatre (KALD) hosted another gathering of pedagogues from the field. Contemporary performance field is eclectic. It includes many genres and many aesthetics. New dramaturgical system (system of unfolding) is created for almost each new show. Each artist has their own aesthetical, ethical and working methods. So, how do we teach these artists? ...if we want them to stay inspired, not replicating our own work, and not being obedient to the systems (school system, theatre system but also the political system). How do we teach them discipline without disciplining them? And what are the contemporary performance disciplines today anyway? Do we teach directing? Stage design? Acting? In the time of collaborative, devised work? This symposium was a gathering of pedagogues, artists and students where we share experiences about teaching the ‘unthinkable’: a place to sigh, collapse and think together.

Klasifikace

  • Druh

    M - Uspořádání konference

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Divadelní fakulta AMU

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    31

  • Počet zahraničních účastníků

    18

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    WRD - Celosvětová akce