Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kontext provozování divadla v ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F18%3AN0000115" target="_blank" >RIV/61384984:51210/18:N0000115 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kontext provozování divadla v ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výchozím metodologickým principem prvního dílu bylo v prvé řadě mapování divadelní sítě v ČR a její segmentace, včetně používaných právních subjektivit a legislativních podmínek provozování divadla u nás. Následně navazuje analýza financování divadelního sektoru v ČR, včetně daňového systému. Konstatace všech způsobů provozování divadla a druhů jeho financování umožňuje odvodit i dopady legislativního a ekonomického prostředí na divadelní činnost. Základním prostředkem byla verifikace dat Českého úřadu statistického, Národního informačního a poradenského střediska a rovněž Institutu umění – Divadelního ústavu. Vnější kontext utvářejí i koncepty kulturní politiky, jak České republiky, tak evropských institucí (včetně EU) a zde vedle konstatační fáze byla použita i analytická metoda, respektive analýza, jak hodnotový systém kulturních strategií je podstatný pro advokacii divadla jako veřejné kulturní služby. Částečně analytický charakter mají i kapitoly věnované divadlu z pohledu konzumace divadla právě jako kulturní služby. Do vnějšího kontextu patří i popis a funkce navazujících profesních, oborových a odborových institucí. Predikce bylo použito v kapitole, která je věnovaná výzvám divadla jako součásti kreativního sektoru pro 21. století. Práci uzavírají úvahy na téma společenské role a funkce divadla, estetických hodnot divadelního umění a konečně i odkazy na metody hodnocení divadla a jeho ekonomických dopadů. V přílohách je uvedena bibliografie příslušné literatury a pramenů. Zvolená metodologie obecnější povahy umožňuje v následujících dílech věnovat se detailněji a konkrétněji postupům a specifice divadelního managementu neb vstupní díl definuje podmínky a limity vnějšího kontextu našeho divadelního systému.

  • Název v anglickém jazyce

    The context of managing theatres in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The initial methodological approach of the first part of the three book anthology was based on mapping the Czech Republic’s theatre network and to create its segmentation, including specifying commonly used forms of legal subjectivity and legislative conditions for theatre activities in the Czech Republic. This part is followed up by an analysis about financing of the theatre sector in the Czech Republic, including description of the tax system. Depicting all possible forms of managing theatres and possible types of financing enabled authors to expand on how local legislative and economical environment affect various theatre activities. The elementary tool was to verify set of data from Czech Statistical Office, The National Information and Consulting Centre for Culture (NIPOS) and Arts and Theatre Institute. External context of managing theatres is shaped by cultural policies, not only by cultural policy of the Czech Republic, but also policies from european institutions (including EU). An analysis on how value systems of these cultural strategies are important in order to be able of advocacy for theatre as a public cultural service is presented in the book. Chapters devoted to the theater from the point of view of theater consumption as a public cultural service are also partly analytical in character. External context in the book comprises of description and function of vocational, professional and union organisations. Predictions were made in the chapter dedicated to challenges of theatre as a part of a creative sector for the 21st century. The book is concluded with reflections about topics related to social role and functions of theatre, esthetical values of theatre art and finally about references on theatre evaluation methods and its economical impacts. Bibliography is provided within respective chapters. Chosen methodology of a more general nature enabled to extend the topics in the next books of the anthology. Especially in terms of more detailed and specific contemplation about techniques and specifics of theatre management since the first book defines conditions and limits of external context of Czech theatre system.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7331-501-6

  • Počet stran knihy

    133

  • Název nakladatele

    Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy