Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Romeo and Juliet – Two times different

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F18%3AN0000131" target="_blank" >RIV/61384984:51210/18:N0000131 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Romeo a Júlia – dvakrát inak

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Štúdia sa zameriava na dve inscenácie Shakespearovej hry Romeo a Júlia, ktoré uviedli dvaja českí režiséri. Prvú inscenoval Karel Hugo Hilar v roku 1924 v pražskom Národnom divadle, a druhú režisér Viktor Šulc v bratislavskom Národnom divadle v roku 1932. Obaja režiséri boli pod silným vplyvom nemeckého expresionzmu a moderného divadla, a v 20.rokoch dokonca spolupracovali v činohre Národného divadla. Obe inscenácie potvrdzujú nielen umelecký dialóg týchto režisérskych osobností, ale reprezentujú aj úroveň moderného českého a slovenského divadla, kde do popredia vstupujú inscenačné zložky scénografia a herectvo.

  • Název v anglickém jazyce

    Romeo and Juliet – Two times different

  • Popis výsledku anglicky

    The survey is focused on two stagings of Shakespeare´s tragedy Romeo and Juliet, first one staged by Karel Hugo Hilar in National theatre in Prague in 1924, the second one staged by Viktor Šulc in Slovak national theatre in Bratislava in 1932. Both directors were influenced by German expressonism and modern staging approaches, and these two artistic personalities cooperated together in early twenties in Prague in National theatre. These two stagings demonstrate not only artistic dialogue between Hilar and Šulc, but also confirm the level of modern Czech and Slovak staging, which stressed especially the function and role of set design and acting.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Shakespeare in between / edited by Jana B. Wild

  • ISBN

    978-80-8195-014-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    144-148

  • Název nakladatele

    Vysoká škola múzických umení, Divadelná fakulta

  • Místo vydání

    Bratislava, Slovensko

  • Místo konání akce

    Vysoká škola múzických umění v Bratislavě

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku