Projevy současného českého politického divadla v kontextu německé tradice a postdramatického divadla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F19%3AN0000111" target="_blank" >RIV/61384984:51210/19:N0000111 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Projevy současného českého politického divadla v kontextu německé tradice a postdramatického divadla
Popis výsledku v původním jazyce
Studie představuje dosavadní výsledky teatrologického výzkumu, který se zaměřuje na podoby současného politického divadla v České republice a Německu a který vychází z teorií o postdramatickém divadle. První část rozpravy stručně představuje vývojové souvislosti českého a německojazyčného politického divadla a také metodologické základy výzkumu. Hlavní část práce pak tvoří případová studie, ve které autorka analyzuje a srovnává divadelní inscenaci Ve dne v noci Kashy Jandáčkové s nejnovějším dílem FEAR (2015) německého režiséra a dramatika Falka Richtera. Cílem analýzy je popsat trendy českého politického divadla: kombinování práce s dokumenty a přístupy pohybového divadla. Studie je součástí konferenčního sborníku Teritoria umění 2018, vydalo NAMU (2019), ISBN 978-80-7331-514-6, str. 40–61, 19 stran textu.
Název v anglickém jazyce
Instances of Contemporary Czech Political Theatre in the Context of German Tradition and Postdramatic Theatre
Popis výsledku anglicky
The study introduces the existing results of theatrological research focusing on contemporary forms of political theatre in the Czech Republic and Germany, leaning on theories of postdramatic theatre. The first part of the exegesis at least partially outlines the developmental contexts of Czech and German-language political theatre and fundamental research theses. The main part of the work is then composed of a case study in which the author analyses Ve dne v noci/Day and Night, 2015, a theatre performance directed by Kasha Jandáčková, comparing it to one of the most recent titles by German director and playwright Falk Richter, FEAR (2015). The aim of the analysis is to describe a trend in Czech political theatre, combining work with documentary materials with elements of physical and movement-based theatre. The study is part of conference proceedings,Teritoria umění 2018/Art Territories 2018, ISBN 978-80-7331-514-6, published by NAMU (2019), pp. 40–61, 19 pages of text.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů