Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dvě tradice v jedné: teorie jako prožívání paměti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F19%3AN0000163" target="_blank" >RIV/61384984:51210/19:N0000163 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.divadelnirevue.cz/index.php?src=resume/resume_2019_n3.php#etlik" target="_blank" >http://www.divadelnirevue.cz/index.php?src=resume/resume_2019_n3.php#etlik</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dvě tradice v jedné: teorie jako prožívání paměti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    České divadelní teorii se v průběhu 20. století podařilo vytvořit organický a vysoce produktivní korpus pojmů, pomocí něhož je schopna precizně analyzovat řadu různorodých funkčních vztahů nejen v oblasti divadelního umění. V současnosti však musí mnoho z těchto tradičních a dobře zavedených konceptů bránit svou funkčnost a produktivitu. Děje se tak logicky pod přílivem nových divadelních zkušeností, nových trendů, které se v poslední době objevují v divadelní praxi, i nových poznatků, které přinášejí nejnovější divadelní vědci. Vyvažování tradičních koncepcí české divadelní teorie s těmito novými pohledy na divadlo je jedním z důležitých témat tohoto článku, který se snaží reflektovat současný stav české divadelní terminologie ve vztahu k nové době.

  • Název v anglickém jazyce

    Two traditions in one: theory as experiencing memory

  • Popis výsledku anglicky

    Over the course of the 20th century, Czech theater theory has succeeded in creating an organic and highly productive corpus of concepts by means of which it is able to precisely analyze a number of diverse functional relationships not only in the field of theatre art. Yet currently, many of these traditional and well-established concepts have to defend their functionality and productivity. It happens logically, under the influx of new theater experience, new trends that have recently emerged in theatrical practice, as well as new knowledge brought about by the most recent theatre scholars. The balancing of traditional concepts of Czech theatre theory with these new views on theater is one of the important topics of this article, which seeks to reflect the current state of Czech theater terminology in relation to the new era.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Divadelní revue

  • ISSN

    0862-5409

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2019 / 30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    33-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85083843807