Dvě tradice v jedné: teorie jako prožívání paměti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F19%3AN0000163" target="_blank" >RIV/61384984:51210/19:N0000163 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.divadelnirevue.cz/index.php?src=resume/resume_2019_n3.php#etlik" target="_blank" >http://www.divadelnirevue.cz/index.php?src=resume/resume_2019_n3.php#etlik</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dvě tradice v jedné: teorie jako prožívání paměti
Popis výsledku v původním jazyce
České divadelní teorii se v průběhu 20. století podařilo vytvořit organický a vysoce produktivní korpus pojmů, pomocí něhož je schopna precizně analyzovat řadu různorodých funkčních vztahů nejen v oblasti divadelního umění. V současnosti však musí mnoho z těchto tradičních a dobře zavedených konceptů bránit svou funkčnost a produktivitu. Děje se tak logicky pod přílivem nových divadelních zkušeností, nových trendů, které se v poslední době objevují v divadelní praxi, i nových poznatků, které přinášejí nejnovější divadelní vědci. Vyvažování tradičních koncepcí české divadelní teorie s těmito novými pohledy na divadlo je jedním z důležitých témat tohoto článku, který se snaží reflektovat současný stav české divadelní terminologie ve vztahu k nové době.
Název v anglickém jazyce
Two traditions in one: theory as experiencing memory
Popis výsledku anglicky
Over the course of the 20th century, Czech theater theory has succeeded in creating an organic and highly productive corpus of concepts by means of which it is able to precisely analyze a number of diverse functional relationships not only in the field of theatre art. Yet currently, many of these traditional and well-established concepts have to defend their functionality and productivity. It happens logically, under the influx of new theater experience, new trends that have recently emerged in theatrical practice, as well as new knowledge brought about by the most recent theatre scholars. The balancing of traditional concepts of Czech theatre theory with these new views on theater is one of the important topics of this article, which seeks to reflect the current state of Czech theater terminology in relation to the new era.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Divadelní revue
ISSN
0862-5409
e-ISSN
—
Svazek periodika
2019 / 30
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
33-46
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85083843807