Loutky učí herce necpat se do popředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F20%3AN0000112" target="_blank" >RIV/61384984:51210/20:N0000112 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Loutky učí herce necpat se do popředí
Popis výsledku v původním jazyce
Bilanční rozhovor (vedený Lenkou Vaverkovou), v němž Jana Pilátová, osobnost tohoto čísla, mluví o tom, jak vnímá roli dramaturga v nezávislém divadle a o svých zkušenostech s polským divadlem, zvláště pak Jerzy Grotowským a dramaturgem Ludwikem Flaszenem. Rozhovor se rovněž dotýká vztahu mezi politikou a divadlem a mezi hercem a režisérem, přičemž Jana Pilátová upozorňuje na to, že jedinou osobou, bez které se divadlo opravdu neobejde, je herec. Tvůrcům, kteří vědí, co chtějí, ale nemají na to dost lidí, doporučuje loutky: to je cesta, jíž se vydalo například Divadlo Continuo nebo Farma v jeskyni, dva soubory, kterým dělá dramaturga. Jana Pilátová se také zmiňuje o Integračním programu, který na DAMU založila a jehož cílem bylo zahrnout do divadelní práce osoby s různým postižením, cizince, ale třeba i lidi zralého věku. Tento rozhovor poskytuje zajímavý vhled do toho, jak Jana Pilátová přemýšlí o divadelní práci i o meziosobních vztazích. /// PILÁTOVÁ, Jana a VAVERKOVÁ, Lenka. Loutky učí herce necpat se do popředí. Loutkář. Praha, 2020, LXX(1/2020), 4-9. ISSN 1211–4065.
Název v anglickém jazyce
Puppets Teach Actors Not to Hog the Stage
Popis výsledku anglicky
An extensive interview with Jana Pilátová, the personality to whom this issue is dedicated. Pilátová speaks about how she perceives the role of a dramaturgist in independent theatre and about her experiences with Polish theatre, particularly Jerzy Grotowski and dramaturgist Ludwig Flaszen. She also discusses the relationship between politics and theatre and between actor and director, explaining that the only person a theatre really cannot do without is an actor. To creators who know what they want to do but do not have enough people to do it, she recommends the use of puppets: this is a direction taken e.g. by the Continuo Theatre or Farma v jeskyni (Farm in the Cave), two theatre groups for which she functions as a dramaturgist. Pilátová also mentions the Integration Programme for Creativity which she established at the DAMU and her efforts to involve the elderly, foreigners, and people with disabilities in theatre work. The interview provides an interesting insight into Jana Pilátová’s complex thinking about theatre-making as well as interpersonal relationships. /// PILÁTOVÁ, Jana and VAVERKOVÁ, Lenka. Loutky učí herce necpat se do popředí. Loutkář. Praha, 2020, LXX(1/2020), 4-9. ISSN 1211–4065.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů