Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Autorské čtení versus autorské psaní: ovlivnění tvůrčího procesu finální podobou prezentace textu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F21%3AN0000090" target="_blank" >RIV/61384984:51210/21:N0000090 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.damu.cz/cs/science-and-research/granty/podporene-projekty/43-autorske-cteni-versus-tvurci-psani-ovlivneni-tvurciho-procesu-psani-finalni-podobou-prezentace-textu/" target="_blank" >https://www.damu.cz/cs/science-and-research/granty/podporene-projekty/43-autorske-cteni-versus-tvurci-psani-ovlivneni-tvurciho-procesu-psani-finalni-podobou-prezentace-textu/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Autorské čtení versus autorské psaní: ovlivnění tvůrčího procesu finální podobou prezentace textu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Workshop byl veden Mgr. Monikou Tintěrovou a skládal se ze studentů Katedry autorské tvorby a pedagogiky DAMU (KATaP) a ze široké veřejnosti. Proběhl dne 17/3/21 s názvem Autorské čtení versus tvůrčí psaní: ovlivnění tvůrčího procesu psaní finální podobou prezentace textu. Byla použita kvalitativní metoda sběru dat, tj. zúčastněné pozorování a diskuse. Ve skupině byli tři účastníci z řad studentů KATaP a jeden účastník mimo katedru. Účastníci byli v pozvánce informováni o povaze workshopu, byli seznámeni s povahou výzkumu (tj. workshop na bázi simulace autorského čtení tak, jak je učen na KATaP; k čemu workshop slouží a jak budou data vyhodnocena a k čemu slouží) a byli požádáni o informovaný souhlas s výzkumem samotným, se svou účastí na něm i s nahráváním workshopů. Účastníci byli předem požádáni, aby si na workshop připravili dva texty. Jeden, který budou číst nahlas, a druhý, který nebude nutně čten nahlas, tj. „nečtecí“. Druhý text měli zaslat nejméně hodinu před workshopem. Na workshopu pak byli opět seznámeni s výzkumem a následně bylo zahájeno autorské čtení jednotlivých textů (těch, které nebyly předem zaslány). Jednotlivé čtení bylo vždy následováno otázkou výzkumnice „Co jsme to slyšeli a jak?“, na kterou už autor/autorka textu nemohl/a reagovat, podobně jako při předmětu Autorské čtení na KATaP.

  • Název v anglickém jazyce

    Authorial reading versus authorial writing: influencing of a creative process by final presentation of a text

  • Popis výsledku anglicky

    Workshop was lead by Mgr. Monika Tintěrová, the researcher, participants were students of the Department of Authorial Creativity and Pedagogy DAMU (KATaP) as well as from public. Workshop with the name "Authorial reading versus authorial writing: influencing of a creative process by final presentation of a text“ 17/3/21 Qualitative method of collecting data, as: participatory observation and discussion were methods used. In the invitation the participants were informed about the workshop (= that it is going to be a simulation of authorial reading as it is taught at KATaP; what the workshop serves to and how the data are going to be evaluated), they were asked to give their consent agreement with their participation in the workshop, with the research itself and with recording. Participants were asked in advance to prepare two texts. One, which they are going to read aloud and other which they might be asked to read or not. This text they were asked to send to me at least one hour before the workshop took place. At the workshop, they were again introduced with the workshop and authorial reading of the non-sent text started. Each of the reading was than followed by a question of the researcher "What did we hear and how?" on which the author of the text could not react as it happens in the subject. Authorial reading taught at KATaP. After finishing the reading, discussion about the texts and about the topic of authorial reading and authorial writing took place. Research questions as stated in the application of the project were asked as well as formulation of new additional research questions.

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    on-line

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    4

  • Počet zahraničních účastníků

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce