Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komediální herectví v arénách Prozatímního divadla: mezi operetou a fraškou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F24%3AN0000012" target="_blank" >RIV/61384984:51210/24:N0000012 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.kant-books.cz/cs/publikace/komedialni-herectvi-v-arenach-prozatimniho-divadla/" target="_blank" >https://www.kant-books.cz/cs/publikace/komedialni-herectvi-v-arenach-prozatimniho-divadla/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Komediální herectví v arénách Prozatímního divadla: mezi operetou a fraškou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie analyzuje projevy herectví v zábavněhudebních inscenacích arénních scén Prozatímního divadla od vstupu operety na česká jeviště v roce 1863 až do otevření Národního divadla v roce 1883. Inscenace operetních děl v sobě spojovaly divadlo velkého stylu a zároveň atraktivní podívanou. Navazovaly na tradiční hry se zpěvy a frašky či tehdy tolik populární výpravné férie, které přitahovaly nejširší vrstvy publika. Ideálním prostorem pro jejich inscenování se staly tzv. arény: letní dřevěná divadla na tehdejší pražské periferii pro stovky až tisíce diváků. Vzhledem k prostředí, nesvázanému tradicionalismem a pompou oficiálnosti, jako tomu bylo v „kamenném“ divadle, vybízely interprety k spontánnímu rozvíjení komediálních situací, využívání široké plejády různorodých hereckých prostředků a k přímému kontaktu jeviště s hledištěm. Kniha připomíná nejen zábavněhudební repertoár provozovaný v arénách, ale přináší i portréty vybraných komediálních hvězd své doby.

  • Název v anglickém jazyce

    Comedy acting in the arenas of the Provisional Theatre: Between Operetta and Farce

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph analyses the manifestations of acting in the entertainment-musical productions of the Provisional Theatre's arena scenes from the entry of operetta onto Czech stages in 1863 until the opening of the National Theatre in 1883. The productions of operetta works combined grand style theatre and at the same time an attractive spectacle. They followed on from traditional plays with songs and farces or the then so popular narrative fairs that attracted the widest possible audience. The ideal space for their staging became the so-called arenas: summer wooden theatres on the outskirts of Prague for hundreds to thousands of spectators. Given the environment, unbound by traditionalism and the pomp of officialdom, as was the case in the "stone" theatre, they encouraged the performers to spontaneously develop comedic situations, use a wide range of diverse acting means and to have direct contact between the stage and the audience. The book not only recalls the entertainment and musical repertoire performed in arenas, but also brings portraits of selected comedy stars of their time.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7437-442-5

  • Počet stran knihy

    197

  • Název nakladatele

    KANT - Karel Kerlický pro AMU v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy