Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Realizace orálněhistorických rozhovorů jako nedílná součást zpracování dějin AMU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F15%3A%230000294" target="_blank" >RIV/61384984:51310/15:#0000294 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Realizace orálněhistorických rozhovorů jako nedílná součást zpracování dějin AMU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na základě výstupů orálněhistorického projektu, realizovaného v rámci zpracování dějin Akademie múzických umění (AMU) autorka příspěvku reflektuje teoreticko-metodologické aspekty nahrávání rozhovorů jako jednoho z výstupů projektu dějin AMU. S využitímpraktických příkladů demonstruje vliv tazatele na výsledný rozhovor, komparuje výhody a nevýhody práce tazatelů ze dvou různých prostředí: tazatel z okruhu AMU, tedy obeznámený s konkrétní uměleckou disciplínou, vs. tazatel-odborník na aplikaci metody orální historie, s menšími znalostmi prostředí AMU. V detailu pak autorka rozpracovává problematiku autorizace přepisu rozhovoru a udělování souhlasu s využitím rozhovoru pro badatelské účely. V závěru akcentuje konkrétní témata obsažená v rozhovorech, která mohou být dále badatelsky využita.

  • Název v anglickém jazyce

    Oral History Interviewing as an Integral Part of Compiling the History of AMU

  • Popis výsledku anglicky

    Based on the outcomes of an oral history project performed as a part of research of the history of the Academy of Performing Arts (AMU) the author reflects on the theoretical-methodological aspects of the interviewing conducted within the project. She introduces practical examples that demonstrate the infuence an interviewer may have on interview. She compares advantages and disadvantages of the work of interviewers from two different evnironments: an interviewer institutionally based in the AMU, i.e. familiar with a specific art form versus a professional interviewer trained in the application of the oral history method with less knowledge of the AMU. The author subsenquently focuses in detail on the authorizations of interview transcripts and interviewees´consent to use the interview for research purposes. In conclusion she stresses a specific theme present in the interviews that may be used for research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Iluminace. Časopis pro teorii, historii a estetiku filmu

  • ISSN

    0862-397X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27/2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    55-68

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus