Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Workshop: Genre and The Game

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F22%3AN0000033" target="_blank" >RIV/61384984:51310/22:N0000033 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://vimeo.com/807855549" target="_blank" >https://vimeo.com/807855549</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Workshop: Genre and The Game

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Half-day long, public workshop supported by the Department of Game Design at FAMU. Based on the financial support from the SGS grant the basis for this part theoretical and part practical workshop that was a culmination of my research and interviews with industry professionals done for my successfully defended diploma thesis. The main topic of both workshop and the diploma thesis was the term „genre“ in a videogame setting, it’s similarities and differences from the same term used in the film industry. I invited 5 professionals from the videogame industry (Péter Gelenscér, Ben Bauer, Christopher Torchia, Mikulas Podprocky and Tom Roller) for an hour-long interview with each of them to discuss the topic and its understanding in the field when compared to the academic environment and concluded our discussions and finding with a help of related literature (Neal Tringham, Chris Bateman, Jason Schreier etc.). Introducing the workshop attendees to my findings, in the second half of the workshop, we had the opportunity to test film genre applications on videogame environment in testing groups which tried to apply film genre specifics to theoretical game mechanics based on pre-selected genre films.

  • Název v anglickém jazyce

    Workshop: Genre and The Game

  • Popis výsledku anglicky

    Half-day long, public workshop supported by the Department of Game Design at FAMU. Based on the financial support from the SGS grant the basis for this part theoretical and part practical workshop that was a culmination of my research and interviews with industry professionals done for my successfully defended diploma thesis. The main topic of both workshop and the diploma thesis was the term „genre“ in a videogame setting, it’s similarities and differences from the same term used in the film industry. I invited 5 professionals from the videogame industry (Péter Gelenscér, Ben Bauer, Christopher Torchia, Mikulas Podprocky and Tom Roller) for an hour-long interview with each of them to discuss the topic and its understanding in the field when compared to the academic environment and concluded our discussions and finding with a help of related literature (Neal Tringham, Chris Bateman, Jason Schreier etc.). Introducing the workshop attendees to my findings, in the second half of the workshop, we had the opportunity to test film genre applications on videogame environment in testing groups which tried to apply film genre specifics to theoretical game mechanics based on pre-selected genre films.

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Praha

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    21

  • Počet zahraničních účastníků

    6

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    WRD - Celosvětová akce