Frameless scans: on unimages circa 1753 and 2024
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51310%2F24%3AN0000104" target="_blank" >RIV/61384984:51310/24:N0000104 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://raco.cat/index.php/Artnodes/article/view/n34-parikka" target="_blank" >https://raco.cat/index.php/Artnodes/article/view/n34-parikka</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7238/artnodes.v0i34.424655" target="_blank" >10.7238/artnodes.v0i34.424655</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Frameless scans: on unimages circa 1753 and 2024
Popis výsledku v původním jazyce
Between 1750-1753, Giambattista Tiepolo painted the world’s largest continuous ceiling fresco in Würzburg, Franconia, commissioned by Karl Phillip von Greiffenklau. This monumental artwork, spanning 600 square meters, depicts Apollo and the Four Continents. Paolo Patelli’s film project, The Countable Parts of the World, uses a 3D digital model of the fresco to explore historical and media contexts, presenting both as “unimages”. The film project shifts focus from visual to data representations, transforming the fresco’s organized composition into a dynamic globe, revealing new perspectives and distortions through data manipulation.
Název v anglickém jazyce
Frameless scans: on unimages circa 1753 and 2024
Popis výsledku anglicky
Between 1750-1753, Giambattista Tiepolo painted the world’s largest continuous ceiling fresco in Würzburg, Franconia, commissioned by Karl Phillip von Greiffenklau. This monumental artwork, spanning 600 square meters, depicts Apollo and the Four Continents. Paolo Patelli’s film project, The Countable Parts of the World, uses a 3D digital model of the fresco to explore historical and media contexts, presenting both as “unimages”. The film project shifts focus from visual to data representations, transforming the fresco’s organized composition into a dynamic globe, revealing new perspectives and distortions through data manipulation.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GX19-26865X" target="_blank" >GX19-26865X: Operativní obrazy a vizuální kultura: mediálně-archeologická zkoumání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Artnodes
ISSN
—
e-ISSN
1695-5951
Svazek periodika
2024
Číslo periodika v rámci svazku
34
Stát vydavatele periodika
ES - Španělské království
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1-9
Kód UT WoS článku
001302500000002
EID výsledku v databázi Scopus
—