Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Akustické koreláty hlavních složek percepce barvy zvuku houslí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A_____%2F05%3A%230000030" target="_blank" >RIV/61384984:_____/05:#0000030 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Acoustical correlates of the main features of violin timbre perception

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An experimental approach to the study of timbre is described. Series of listening tests were performed separately with recordings of violin tones B3, F#4, C5, G5 and D6, played on various quality violins. Two main approaches to the discovering of acoustical correlates of most important perceptual features are described. The first approach is directly focused on interpretation of perceptual spaces using acoustic characteristics. The second one uses selected verbal attributes used by listeners to the description of timbre differences and tries to found their explanation using acoustic characteristics. Method of immersion of acoustic characteristic into perceptual space revealed the importance of the first harmonic, higher harmonics and spectral centre ofgravity in all studied tones. The change of their relations (similarity, contradiction, or independence) with changing pitch is also discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Acoustical correlates of the main features of violin timbre perception

  • Popis výsledku anglicky

    An experimental approach to the study of timbre is described. Series of listening tests were performed separately with recordings of violin tones B3, F#4, C5, G5 and D6, played on various quality violins. Two main approaches to the discovering of acoustical correlates of most important perceptual features are described. The first approach is directly focused on interpretation of perceptual spaces using acoustic characteristics. The second one uses selected verbal attributes used by listeners to the description of timbre differences and tries to found their explanation using acoustic characteristics. Method of immersion of acoustic characteristic into perceptual space revealed the importance of the first harmonic, higher harmonics and spectral centre ofgravity in all studied tones. The change of their relations (similarity, contradiction, or independence) with changing pitch is also discussed.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0531" target="_blank" >1M0531: Výzkumné centrum hudební akustiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče