Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

NMR-Challenge.com: Exploring the Most Common Mistakes in NMR Assignments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388963%3A_____%2F24%3A00586218" target="_blank" >RIV/61388963:_____/24:00586218 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11310/24:10484066

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.4c00092" target="_blank" >https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.4c00092</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1021/acs.jchemed.4c00092" target="_blank" >10.1021/acs.jchemed.4c00092</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    NMR-Challenge.com: Exploring the Most Common Mistakes in NMR Assignments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    NMR spectroscopy is the most powerful tool for determining the structures of chemicals. It is applied in a broad range of scientific disciplines, including physics, structural biology, material science, medicine, and chemistry. Interpreting NMR spectra is part of the core skill set mainly of organic chemists. In 2022 we introduced the educative website NMR-Challenge.com presenting 200 spectral tasks of various difficulties. The website collected more than 428,000 submitted solutions over 20 months and thus provides the largest data set of responses to NMR assignments. By analyzing the structures submitted by users of the website, we identified patterns of the most common mistakes, which might be useful in devising new teaching strategies. Here, we present three case studies of the most common sources of spectral misinterpretation-recognition of the structures of isomeric esters, determination of substitution positions in disubstituted benzenes, and recognition of intramolecular hydrogen bonding in H-1 spectra-based on more than 28,000 answers collected at NMR-Challenge.com and recommend how to amend the frontal teaching about these problems.

  • Název v anglickém jazyce

    NMR-Challenge.com: Exploring the Most Common Mistakes in NMR Assignments

  • Popis výsledku anglicky

    NMR spectroscopy is the most powerful tool for determining the structures of chemicals. It is applied in a broad range of scientific disciplines, including physics, structural biology, material science, medicine, and chemistry. Interpreting NMR spectra is part of the core skill set mainly of organic chemists. In 2022 we introduced the educative website NMR-Challenge.com presenting 200 spectral tasks of various difficulties. The website collected more than 428,000 submitted solutions over 20 months and thus provides the largest data set of responses to NMR assignments. By analyzing the structures submitted by users of the website, we identified patterns of the most common mistakes, which might be useful in devising new teaching strategies. Here, we present three case studies of the most common sources of spectral misinterpretation-recognition of the structures of isomeric esters, determination of substitution positions in disubstituted benzenes, and recognition of intramolecular hydrogen bonding in H-1 spectra-based on more than 28,000 answers collected at NMR-Challenge.com and recommend how to amend the frontal teaching about these problems.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10401 - Organic chemistry

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA22-15374S" target="_blank" >GA22-15374S: Reakce s přenosem protonu studované pomocí NMR spektroskopie a pokročilých kvantově chemických výpočtů</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Chemical Education

  • ISSN

    0021-9584

  • e-ISSN

    1938-1328

  • Svazek periodika

    101

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    2561-2569

  • Kód UT WoS článku

    001226109300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85193502213