Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Clay and iron oxide pigments in the history of painting.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388980%3A_____%2F03%3A50033006" target="_blank" >RIV/61388980:_____/03:50033006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Clay and iron oxide pigments in the history of painting.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Clay minerals and iron oxides are intimately related in the process of their natural formation. Their mineralogical composition and physical properties correspond to the physical-chemical conditions of weathering, sedimentation and alteration processes by means of which these minerals are associated giving different types of laterites, ferrolites, ochres, and coloured clays and soils. Very early in human history, these and other clay materials were adopted as mineral pigments. Their structural and mineralogical features are directly related with their natural genesis and provenance and help us in the study of historical painting techniques and materials. This paper gives general information about geological sources and their characteristics, the literary evidence of use of different forms of earthy pigments on historical paintings, about analytical methods suitable in their identification within the ground and colour layers of the painting, and handling with the samples of works of art

  • Název v anglickém jazyce

    Clay and iron oxide pigments in the history of painting.

  • Popis výsledku anglicky

    Clay minerals and iron oxides are intimately related in the process of their natural formation. Their mineralogical composition and physical properties correspond to the physical-chemical conditions of weathering, sedimentation and alteration processes by means of which these minerals are associated giving different types of laterites, ferrolites, ochres, and coloured clays and soils. Very early in human history, these and other clay materials were adopted as mineral pigments. Their structural and mineralogical features are directly related with their natural genesis and provenance and help us in the study of historical painting techniques and materials. This paper gives general information about geological sources and their characteristics, the literary evidence of use of different forms of earthy pigments on historical paintings, about analytical methods suitable in their identification within the ground and colour layers of the painting, and handling with the samples of works of art

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    CA - Anorganická chemie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00A028" target="_blank" >LN00A028: Nové a perspektivní anorganické sloučeniny a materiály</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Clay Science

  • ISSN

    0169-1317

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    223-236

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus