Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K problematice zubových vůlí v dynamice leteckých a mobilních převodových soustav s děleným tokem výkonu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F04%3A00103644" target="_blank" >RIV/61388998:_____/04:00103644 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K problematice zubových vůlí v dynamice leteckých a mobilních převodových soustav s děleným tokem výkonu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci vnitřní dynamiky vysokoparametrických převodových soustav s děleným tokem výkonu hrají významnou úlohu rázové jevy, vyvolané většími dynamickými než statickoelastickými deformacemi v záběru ozubení. Způsobují nejen přídavná dynamická zatížení párů zubů v záběru, ale i porušování podmínek existence souvislé nosné a mazací olejové vrstvy, což podmiňuje možnost vzniku polosuchého až suchého tření v záběru s důsledkem vzniku samobuzeného kmitání, a tím i snížení životnosti soukolí.

  • Název v anglickém jazyce

    To issue of tooth backlash in dynamics of aeronautical and mobil gear systems with split power flow

  • Popis výsledku anglicky

    In framework of internal dynamics of highparametric gear systems with split power flow the impact effects caused by greater dynamic than static-elastic deformations in the gear mesh have important role. They cause not only the additional dynamic load ofgear pairs, but also violation of existence conditions of continuous carrier layer of lubrication. This make possible creation of dry friction in gear mesh with eventuality of self-excited vibrations rise and consequently decrease of gearing service life.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/IBS2076353" target="_blank" >IBS2076353: Metody modelování, analýzy a zákonitosti pohybu v dynamice slabě a silně nelineárních parametrických pohonových soustav s děleným tokem výkonu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Opotřebení, spolehlivost, diagnostika 2004

  • ISBN

    80-85960-77-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    47-52

  • Název nakladatele

    Vojenská akademie

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Vojenská akademie Brno

  • Datum konání akce

    26. 10. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku