Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K vlivu tlumení na rázové jevy v záběru ozubení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F06%3A00043519" target="_blank" >RIV/61388998:_____/06:00043519 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K vlivu tlumení na rázové jevy v záběru ozubení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pohybové rovnice nelineární parametrické soustavy s kinematickými dvojicemi s elasticky uloženými ozubenými koly byly sestaveny na základě analytické Lagrangeovy teorie, principu virtuální práce, d´Alembertova principu převedení problému kinetiky na statiku a Lagrangeova principu uvolnění a analyticky řešeny soustavou ekvivalentních nelineárních integrodiferenciálních rovnic s řešícími jádry ve tvaru rozštěpených Greenových rezolvent. Vliv lineárního a nelineárního tlumení v jednotlivých fázích zubovéhozáběru na rázové jevy v záběru ozubení je v tomto příspěvku řešen numerickou simulací v prostředí MATLAB/Simulink.

  • Název v anglickém jazyce

    To influence of damping on impact effects in gear mesh

  • Popis výsledku anglicky

    The motion equations of nonlinear parametric system of kinematic pair with elastic supported cog wheels were assembled on the basis of analytical Lagrange?s theory of mechanics, principle of virtual work, d?Alembert?s principle of conversion of kineticsproblem onto statics and Lagrange?s release principle and analytical solved by means of equivalent nonlinear integrodifferential equations with solved kernels in the form of split Green?s resolvent. The influence of linear and nonlinear damping in the several phasis of gear engagement onto impact effects in gear mesh is solved in the contribution by means of numerical simulation in MATLAB/Simulink.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Výpočtová mechanika

  • ISBN

    80-7043-477-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    179-186

  • Název nakladatele

    ZČU

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Hrad Nečtiny

  • Datum konání akce

    6. 11. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku