Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelové řešení rázu železničního kola na kolejnici

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F07%3A00091891" target="_blank" >RIV/61388998:_____/07:00091891 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23520/07:00500106 RIV/49777513:23640/07:00500106

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Modelové řešení rázu železničního kola na kolejnici

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá simulací vlnových jevů vznikajících při rázu železničního kola na kolejnici. S ohledem na charakter těchto jevů,jejichž časový průběh je v řádu mikrosekund není možné modelovat tato tělesa v jejich skutečných rozměrech.Z toho důvodu je třeba model těles zvolit v takových rozměrech, které umožňují danou problematiku řešit pomocí metody konečných elementů.Vliv materiálovách modelů (elastický,plastický) je rovněž studován v této práci.Kromě jiného je též zkoumán vliv plastické vrstvičkyvznikající při provozu železničního kola na charakter vlnových jevů.

  • Název v anglickém jazyce

    Modeling of the impact of railway wheel on a rail

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution concerns the simulation of wave phenomena originating by impacts of a railway wheel on a rail. With respect to the character of these phenomena running in time of microsecond order, it is not possible to model contacting bodies in truedimensions. Hence the model research has to be used and dimensions of bodies are chosen in such way so that the numerical solution (FEM) is feasible.The influence of material models (elastic and plastic) are studied in this work.Furthermore, the influence of plastic layer generated during wheel service on wave phenomena in the wheel is investigated.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JJ - Ostatní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Perspektivní technologie a materiály pro technické aplikace

  • ISBN

    978-80-7395-013-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    159-162

  • Název nakladatele

    Dopravní fakulta Jana Pernera, Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Svitavy, hotel Schindlerův háj

  • Datum konání akce

    15. 11. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku