Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Turbulentní charakteristika uvnitř městské křižovatky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F07%3A00094512" target="_blank" >RIV/61388998:_____/07:00094512 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Turbulent characteristics inside urban intersection

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The wind-tunnel experiment checked the central symmetry for the inlet conditions and the flow inside an one case of symmetric model. For approaching flow, central asymmetry of y- and z-component of velocity between the right and left side of tube was detected. Nonetheless, the model of urban intersection has a dominant role in flow up to the 1.5 height of building and just mild asymmetry was found here. For elimination of these discrepancies the influence of wind direction and model arrangement suppressing the lateral flow was tested. The main reason for asymmetry was appeared to be a position of the mounted probe of LDA measuring facility. The turbulent characteristics obtained inside the model were analysed using Quadrant analysis technique. This helped to understand the structure of momentum flux in lower surface layer called the roughness sublayer.

  • Název v anglickém jazyce

    Turbulent characteristics inside urban intersection

  • Popis výsledku anglicky

    The wind-tunnel experiment checked the central symmetry for the inlet conditions and the flow inside an one case of symmetric model. For approaching flow, central asymmetry of y- and z-component of velocity between the right and left side of tube was detected. Nonetheless, the model of urban intersection has a dominant role in flow up to the 1.5 height of building and just mild asymmetry was found here. For elimination of these discrepancies the influence of wind direction and model arrangement suppressing the lateral flow was tested. The main reason for asymmetry was appeared to be a position of the mounted probe of LDA measuring facility. The turbulent characteristics obtained inside the model were analysed using Quadrant analysis technique. This helped to understand the structure of momentum flux in lower surface layer called the roughness sublayer.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    DG - Vědy o atmosféře, meteorologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Experimental fluid mechanics 2007

  • ISBN

    978-80-7372-273-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    27-33

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    28. 10. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku