Turbulentní charakteristika uvnitř městské křižovatky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F07%3A00094512" target="_blank" >RIV/61388998:_____/07:00094512 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Turbulent characteristics inside urban intersection
Popis výsledku v původním jazyce
The wind-tunnel experiment checked the central symmetry for the inlet conditions and the flow inside an one case of symmetric model. For approaching flow, central asymmetry of y- and z-component of velocity between the right and left side of tube was detected. Nonetheless, the model of urban intersection has a dominant role in flow up to the 1.5 height of building and just mild asymmetry was found here. For elimination of these discrepancies the influence of wind direction and model arrangement suppressing the lateral flow was tested. The main reason for asymmetry was appeared to be a position of the mounted probe of LDA measuring facility. The turbulent characteristics obtained inside the model were analysed using Quadrant analysis technique. This helped to understand the structure of momentum flux in lower surface layer called the roughness sublayer.
Název v anglickém jazyce
Turbulent characteristics inside urban intersection
Popis výsledku anglicky
The wind-tunnel experiment checked the central symmetry for the inlet conditions and the flow inside an one case of symmetric model. For approaching flow, central asymmetry of y- and z-component of velocity between the right and left side of tube was detected. Nonetheless, the model of urban intersection has a dominant role in flow up to the 1.5 height of building and just mild asymmetry was found here. For elimination of these discrepancies the influence of wind direction and model arrangement suppressing the lateral flow was tested. The main reason for asymmetry was appeared to be a position of the mounted probe of LDA measuring facility. The turbulent characteristics obtained inside the model were analysed using Quadrant analysis technique. This helped to understand the structure of momentum flux in lower surface layer called the roughness sublayer.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DG - Vědy o atmosféře, meteorologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Experimental fluid mechanics 2007
ISBN
978-80-7372-273-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
27-33
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
28. 10. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—